Vi lanserer nytt kantinekonsept, velkommen til Fazer Food & Co!

Fremtidens lunsj leveres av en robot, bestilles via en app, er laget kun på norske råvarer av en annen robot, får deg til å stresse ned og består av økologiske produkter og laboratorieprodusert vegankjøtt! Dette er fremtidens mat satt på spissen.

Den tradisjonelle lunsjen, som vi kjenner den, i endring. Dette skjer i takt med at arbeidsplassen også endrer seg. Vi jobber mer fleksibelt, både hvor vi jobber og når vi jobber. Når man i tillegg ser økte kostnader og mindre marginer, vil hvordan man utnytter arealer og områder i ett kontorbygg, samt bruker tekniske løsninger være avgjørende for økt lønnsomhet. Tiden da kantineområdene kan stå tomme opptil 20 av døgnets timer er forbi, og både byggeiere og kantineoperatører ser at arealene kan, og bør utnyttes gjennom større deler av døgnet. Vi ser også at den nye generasjonen, «generasjon millenium», lever og jobber etter andre tider, og dermed ønsker et tilbud utover den tradisjonelle arbeidstiden.

Fazer lanserer Fazer Food & Co

Fazer Food Services AS vil i løpet av uke 6 omprofilere alle sine serveringssteder fra Wilberg til Fazer Food & Co. Dette vil blant annet bety ny logo på våre serveringssteder, i tillegg til at vi introduserer flere nye og spennende moduler tilhørende vårt nye servicebrand.

Fazer Food & Co representerer en ny type restaurant som med sine tilbud møter behov hos en arbeidshverdag i endring. Fazer Food & Co kan servere deg fra morgen til kveld, og tilbyr inspirerende menyer tilpasset sesong, med sunne alternativer, i en avslappet atmosfære. Fazer Food & Co fokuserer på mat, service og atmosfære.

Fazer Food & Co. omfatter et bredt og variert utvalg av matopplevelser, og kan også tilby flere moduler. Vegetarmodulen Wicked Rabbit tilbyr innbydende vegetarmat, som både vil appellere til kjøttelskere og vegetarianere, mens kaffebarmodulen Hav a Java tilbyr et sunt og rikt cafèsortiment hele dagen. Flere moduler er under utvikling, og vil gradvis presenteres og implementeres.

Sunne matopplevelser

Fazers lunsjrapport fra 2017 (basert på en undersøkelse gjort allerede i 2012) viser at vi ønsker å spise mer vegetarmat, kaste mindre mat og spise mindre kjøtt. Flere eksperter mener at de bedriftene som investerer mer i å tilrettelegge for sunn og god mat på arbeidsplassen, vil få sunnere og mer tilfredse ansatte. Spisevaner, trender innen helse og ikke minst preferanser for mattilbudet på arbeidsplassen er i stadig endring. Vi ønsker å nyte mat som ikke bare smaker godt, men også gjør godt for kropp, sinn og miljø. Etterspørselen etter større fleksibilitet på den tradisjonelle lunsjen har økt, både når det gjelder variasjon, hvordan og når vi spiser. Fazers kokker er lidenskapelig opptatt av mat, og søker stadig nye måter å tilby gjestene god, sunn mat og energigivende opplevelser. Menyene er sesongbaserte, og inspirert av ulike kulturer.