Vi skaper smaksopplevelser – også utenfor lunsjtid!

Hot Chef

Flere av våre flinke ansatte deltar jevnlig i konkurranser, og nylig gikk en av våre soussjefer til finalen i «Hot Chef 2018». Konkurransen ble arrangert av HaugenGruppen, og finalen ble avholdt tirsdag 19. juni på Kulinarisk Akademi. Tema for konkurransen var å være kreativ med det nordiske kjøkken, og menyen skulle selvfølgelig inneholde Tabascosaus. Fazers Sous Chef gikk helt til topps, og stakk av med seieren etter å ha servert følgende meny:

Forrett:
Rå marinerte kamskjell, servert med østersemulsjon smaksatt med grønn tabasco, agurksalat og blåskjellskum med Twinings grønn te

Hovedrett:
Gravet reinsdyr ytrefilet, jordskokkpure, jordskokkfrites, tabascomarinerte multer og viltsaus med brunost og røykte tyttebær.

Årets matgledebedrift

Denne høsten deltar også gjengen i vår kantine hos PwC i «Årets matgledebedrift», etter at de ble nominert av Tine. Tine mener at gjengen fra Fazer er med å skape stor matglede, og at de ved sin innsats sprer matglede til gjestene gjennom gode matopplevelser. Fortsettelse følger til høsten, når juryen skal velge blant alle nominasjonene og sette sammen en gruppe finalister. Kåringen av Årets matgledebedrift 2018 skjer i forbindelse med Ostens dag i Oslo 25. oktober. Vinnerbedriften får en tur til Bocuse d’Or Lyon for 2 personer.