Gule Sider® er størst på nettsøk

Gule Sider® på Internett (gulesider.no) er nå Norges største søkeside ifølge Gallups webmålinger over rene nettsteder, og har nå bortimot 600 000 besøkende hver uke.

Gulesider.no har det siste året økt bruken med 47%, og har nå inntatt plassen som den største søketjenesten i Norge. - En raskere søkemotor, fokusering på brukervennlighet, samt en rekke andre småforbedringer kan forklare noe av bruksøkningen, forteller direktør for Marked og Forretningsutvikling Mikal Rohde. - I tillegg ser det også ut som om brukerne har fattet interesse for de nye tjenestene Gulesider.no har lansert i den siste tiden. Viktig milepæl passert Gule Sider på nett har lansert både en prissammenligningstjeneste over varer og tjenester, samt en stor oversikt over norske nettbutikker. – Det vil komme flere slike nyttetjenester i månedene fremover, slik at vi kan beholde plassen som den mest brukte søketjenesten i Norge, forteller Rohde. - Det er hyggelig at så mange bruker våre sider, forteller Tore Andre Godager, portalsjef for Gule Sider på nett. - Vårt mål er å ha de mest komplette og oppdaterte nettsidene på firma, kart og telefonssøk i Norge, og det virker det som om brukerne har skjønt. En viktig milepæl er passert, og nå skal vi bli enda bedre. På Gulesider.no finner du nå informasjon fra over 240 000 norske firmaer. Ifølge Gallups webmeasure for uke 8, var det 594 671 nordmenn innom Gulesider.no - som gjør dette til Norges 7.største nettsted. Her er noen av de mest brukte bransjene på Gule Sider på nett i februar: - Leger - 1 050 000 søk - Bilverksteder - 650 000 søk - Hoteller - 620 000 søk - Advokater - 350 000 søk - Frisører - 316 000 søk Noen litt mer kuriøse søk: - Tatovering - 10300 søk - Stearinlys - 4000 søk - Sexologer - 1000 søk - Poteter - 650 søk - Piercing - 3500 søk Her er Norsk Gallups RedMeasure-måling for februar: http://www.tns-gallup.no/index.asp?type=tabelno_url&did=185235&sort=uv&sort_ret=desc&UgeSelect= Du finner Gule Sider på Nett her: www.gulesider.no