FINN med sterk vekst i alle markeder: Kundene strømmer til FINN

Report this content

Pressemelding FINN med sterk vekst i alle markeder: Kundene strømmer til FINN (OSLO, 7. november 2004) - FINN fortsetter den sterke veksten, og noterte nye rekorder i september. For tredje kvartal 2004 økte selskapet omsetningen med 29 prosent til 44 millioner kroner. - Den sterke veksten i FINN fortsetter, og utviklingen befester selskapet som den ledende kanalen for kjøp og salg på Internett. Vi opplever sterk vekst i alle markeder, og setter stadig nye rekorder på våre trafikkmålinger, sier FINNs administrerende direktør Terje Seljeseth - Suksessen er tuftet på sterkt kundefokus gjennom enkle, brukervennlige produkter. Det er hyggelig å konstatere at stadig flere nordmenn i alle aldre og innen alle produktkategorier velger seg FINN. Det er spesielt artig å se hvordan "Isenkran-markedet" ser ut til å ta helt av, tilføyer Seljeseth. Rekordmåned i september FINN oppnådde et driftsresultat (EBITA) i tredje kvartal på 17 millioner kroner, opp fra 15 millioner kroner i tilsvarende kvartal året før. Samtlige tre hovedkategorier i FINN viste sterk vekst i tredje kvartal. Omsetningen innen Bil økte mest med 50 prosent, etterfulgt av Jobb (+33 prosent) og Eiendom (+18 prosent). Antall unike brukere på FINN.no vokste med 53 prosent i september. Over 100.000 samtidige aktive annonser og 1.365.000 unike brukere i september er ny rekord for FINN. Den positive utviklingen har fortsatt inn i fjerde kvartal. - Vi er svært tilfreds med utviklingen, og forventer fortsatt sterkt moment fremover. Vi har en ung kultur bestående av engasjerte medarbeidere som alle ønsker å videreutvikle FINN til en enda bedre tjeneste, sier Terje Seljeseth. For ytterligere informasjon: Terje Seljeseth, administrerende direktør FINN, e-post: terje@finn.no, telefon: 22 86 44 10 og mobil 91 60 10 50 Nedenfor finner du kontaktpersoner knyttet til ulike spesialområder: Eirik Bache-Wiig, direktør Finn Jobb AS, e-post: eirik@finn.no, mobil 97 10 90 10 Aleksander Rosinski, direktør Finn Torget, e-post: aleksander@finn.no, telefon 22 86 44 10 Lars Vangen Jordet, direktør Finn Motor AS, e-post: lars@finn.no, telefon 90 56 53 16 Endre Kolbjørnsen, direktør Finn Eiendom AS, e-post: endre@finn.no, mobil 97 09 04 93 Odd Doknæs, markedssjef, Finn Båt AS, e-post: odd@finn.no, mobil 91 54 59 31 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no