FOMA Norge AS overtatt av italienske IPC Group

Oslo 22.03.07
FOMA Norge AS overtatt av
italienske IPC Group

Som et ledd i å styrke posisjonen i det norske markedet, har italienske IPC Group (Integrated Professional Cleaning) valgt å kjøpe 75 % av aksjene i FOMA Norge AS. IPC Group og FOMA har vært forretningspartnere i en årrekke.

FOMA har solid fotfeste i Norge når det gjelder tekniske og kjemiske rengjøringsprodukter og maskiner både til forbrukermarkedet og til industrien. I en rekke markedssegmenter er FOMA klar markedsleder. FOMA har hatt sterk og kontinuerlig vekst fra starten, og i de siste 5 årene har den årlige veksten vært 23 % hvert år. 2006 ble avsluttet med et fakturert salg på ca. 180 mill.

Den norske forretningsmodellen ønsker nå IPC Group å videreføre også i de andre nordiske landene ut fra hovedkvarteret på Langhus i Ski.

- Vårt mål har hele tiden vært å være konkurransedyktige på pris i forhold til konkurrentene, men samtidig å være klart best på kvalitet og på produkttilpasning. Med det nye eierforholdet vil det være kortere vei fra forbruker til produksjonslinjene, og denne gevinsten ønsker vi å gi marked og kunder slik at vi ytterligere styrker vår posisjon, sier adm. direktør Bengt Christian Indahl i FOMA Norge AS.

For mer informasjon:
Kontakt adm. dir. Bengt Christian Indahl på telefon 64 91 70 00
Informasjonen er sendt gjennom Observer http://www.waymaker.no