Langhus 24.04.07 NYE HØYTTRYKKSVASKERE FOR PROFFMARKEDET

FOMA lanserer nå en serie nye, kraftige høyttrykksvaskere for det profesjonelle markedet.

De nye proff-vaskerne har betegnelsene G 150 X og G 190 X. 150-serien har 1-faset motor, 190-serien har 3-faset motor og er enda kraftigere.

G 150 gir arbeidstrykk på hele 150 bar og bruker 10 liter vann i minuttet. G190 gir 180 bar arbeidstrykk og vannforbruk på 12,5 liter i minuttet. 150-modellen leverer en motoreffekt på 4,2 HK (3,1 kw) – 190-serien hele 6,7 HK (5 kw).

Disse maskinene har aksiale høytrykkspumper med messing pumpetopp og keramiske stempler. De har luftkjølte motorer med termisk bryter og start/stopp system som starter motoren automatisk når du aktiviserer spylepistolen. De leveres begge med 12 meter høyttrykksslange på rulle, spylepistol med to lanser (multireg.dyse og turbodyse) og 2 vaskemiddeltanker.

- G-serie vaskerne er utviklet med tanke på profesjonelle brukere innenfor landbruk, småindustri og transportsektor der det er behov for kraftige maskiner som kan gå nonstop uten å skades, sier Stein Askautrud som leder FOMAs avdeling for proffutstyr.

- De profesjonelle brukerne har lært at kraftige maskiner gjør jobben på kortere tid samtidig som disse vaskerne også bruker vann og vaskemidler mest effektivt. Våre nye maskiner har dessuten en robust konstruksjon med kvalitet i alle komponenter slik at de får svært lang levetid.

For privatpersoner gir G-serien overlegne vaskeegenskaper for både bil og båt, hus og hytte med en levetid på mange år, mener Askautrud.

For mer informasjon om FOMAs høyttrykksvaskere kontakt FOMA Norge AS
v/Stein Askautrud på telefon 64 91 70 00 eller på mail s.askautrud@foma.no

-----------------------------------------------------------------------------------------------