Nyhet fra Freia – lanserer Freia Melkesjokolade med Toppris

Freia følger opp tidligere smakssuksesser og kombinerer igjen to kjente og kjære Freia- klassikere i ett og samme produkt .

OSLO, Norge – 19.01.2011: Den gode smaken av Toppris i nytt format

Freia gjør det igjen, og kombinerer to av sine mest folkekjære favoritter i én sjokoladeplate. Resultatet er en rik og smakfull opplevelse som mange vil sette pris på.

Sjokoladeplater brukes gjerne i situasjoner der man ønsker å dele med andre, ofte en familiesetting. ”Vi synes det var på høy tid å tilby den populære Toppris-smaken i et annet format enn den tradisjonelle Toppriskubben” sier Nina Skotte, markedsansvarlig for Freias sjokoladeplater.

Foruten et ønske om å følge opp tidligere smakssuksesser som f.eks. Freia Melkesjokolade med Kvikk Lunsj, er det også henvendelser fra forbrukerne som har fått Freia til å jobbe frem en slik smakskombinasjon. ”Det er moro å kunne tilby et produkt som vi vet har stor interesse fra forbrukerne. Blant annet har vi fulgt flere Facebook- grupper som har etterlyst en slik sjokoladeplate”, fortsetter Skotte.

”Men, det er viktig å påpeke at dette ikke bare er en Toppris i et nytt format. Fordi den har så mye Freia Melkesjokolade i seg, er smaken annerledes enn originalen. Man kan kalle det en Toppris med vri”, smiler Skotte. ”Det smaker utrolig godt, og vi tror og håper den vil falle i smak hos mange”, avslutter hun.

Freia Melkesjokolade med Toppris lanseres som stor (190 g) og liten (100 g) sjokoladeplate, og vil finnes tilgjengelig i dagligvarebutikker og kiosk/bensinstasjoner over hele landet fra 1 februar 2012.

Kontakt: Nina Skotte

22 04 45 29/93 20 10 37

nskotte@krafteurope.com

Markedssjef Freia Sjokoladeplater

Om Kraft Foods

Kraft Foods bygger et kraftfullt, globalt selskap med fokus på snacking og med en uslåelig porteflje av varemerker folk er glade i. Med en årlig omsettning på ca 49 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselskap. Vi lager velsmakende produkter til millioner av forbrukere i omlag 170 land.

I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, ferskost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Regia, Philadelphia, O'boy, Oreo og Ritz.

Kraft Foods (
www.kraftfoodscompany.com , NYSE: KFT) er medlem av Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har ca. 1600 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo.

Les mer på vår webside www.kraftfoodsnordic.com . Kraft Foods Norge, Johan Throne Holsts plass 1, P.O. Box 6658 Rodeløkka, 0502, Oslo

Tlf: 47 22 04 40 22  Fax 47 22 04 40 92

Tags:

Om oss

Om Mondelēz InternationalMondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder innen sjokolade, kjeks, sukkervarer, kaffe og pulverdrikker. Mondelēz International har en årlig omsetning på ca. 35 milliarder dollar og vi skaper små, gode øyeblikk i 165 land. Mondelēz International er et stolt medlem av the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, kremost og sjokoladedrikk.I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia, Regia, O´boy, Oreo, Ritz og Tassimo . Mondelēz International i Norden har ca. 1500 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo. Les mer på vår webside: www.kraftfoodsnordic.com Dagens selskap i Europa vil være heleid av Mondelēz International, men det juridiske firmanavnet er fortsatt Kraft Foods frem til og med 29. April 2013.

Sitater

Det er moro å kunne tilby et produkt som vi vet har stor interesse fra forbrukerne. Blant annet har vi fulgt flere Facebook- grupper som har etterlyst en slik sjokoladeplate.
Nina Skotte, Markedssjef Freia Sjokoladeplater