To smaksfulle nyheter i Freia premium-porteføljen

Freia Premium utvides med to velsmakende nyheter fra september.

Oslo, august 2012

Freia lanserer 1. september to smakfulle nyheter i Freia Premium-serien ved navn «Freia Premium Biscotti» og «Freia Premium Mandel». Freia Premium Mandel er fylt med hele, røstede mandler mens Freia Premium Biscotti er fylt med sprø biter av biscotti. Disse to platene skiller seg litt ut fra den øvrige porteføljen da disse er laget av massive biter med mørk sjokolade på totalt 180 gram med ren nytelse. Den mørke sjokolademassen er, akkurat som de øvrige Freia Premium-variantene, laget av nøye utvalgte kakaosorter av høyeste kvalitet som sikrer en intens smaksopplevelse.

Biscotti:
«Det er en kjensgjerning at Freia Premium passer utmerket til kaffen. Vi ser også at mange av våre forbrukere også koser seg med biscotti og kaffe. Kombinasjonen med Freia Premium og biscotti er derfor et naturlig og velsmakende supplement til alle kaffedrikkere – og Premium-elskere for øvrig.» sier Magnus Berger, produktsjef for Freia Premium.

Mandel:
«Freia Premium Mandel er en fantastisk nyhet som vi tror kommer til å nå bredt. Vi ser at stadig flere får øynene opp for mørk sjokolade og undersøkelser viser at majoriteten av forbrukere anser sjokolade med mandler som mer smaksrikt. Freia Premium blandet med hele, røstede mandler, er derfor en smakskombinasjon vi tror kommer til å falle i smak!» sier Magnus Berger, produktsjef for Freia Premium

Kontakt: Magnus Berger, Brand Manager

mberger@mdlz.com

Om Kraft Foods

Kraft Foods bygger et kraftfullt, globalt selskap med fokus på snacking og med en uslåelig porteflje av varemerker folk er glade i. Med en årlig omsettning på ca 54 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselskap. Vi lager velsmakende produkter til millioner av forbrukere i omlag 170 land.

I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, ferskost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Regia, Philadelphia, O'boy, Oreo og Ritz.

Kraft Foods (
www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) er medlem av Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har ca. 1600 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo.

Les mer på vår webside www.kraftfoodsnordic.com. Kraft Foods Norge, Johan Throne Holsts plass 1, P.O. Box 6658 Rodeløkka, 0502, Oslo

Tlf: 47 22 04 40 22  Fax 47 22 04 40 92

Tags: