Fisherman’s Friend lanserer pastiller med Grønn Te

Pro Fresh from Fisherman´s Friend er pastiller som gir langvarig frisk pust med smak av bær og frukter. Pastillene er også de første på markedet som inneholder Grønn Te. Grønn Te har som kjent mange helsebringende effekter og er stappfull av antioksidanter*.

Pro Fresh lanseres av en velkjent merkevareleverandør og kommer i variantene Lemon Lime med Grønn te og Blueberry med Grønn te. Først ute med lansering er Norge sammen med Nederland og Sveits. Lanseringsdato er 1. september 2011.

Norge var også det første landet i verden som startet å selge Fisherman’s Friend i 1974.- Fisherman’s Friend har solgt godt i Norge i mange år og vi synes det er gledelig at Fisherman’s Friend velger Norge som ett av tre land å lansere pastillnyheten ProFresh i, sier Principal Account Manager i Galleberg AS, Jan Henrik Siraas.

I januar 2010 ble Pro Fresh fra Fisherman´s Friend testet av 200 respondenter I Norge for å ha et skikkelig fundament for lanseringen. Undersøkelsen omfattet blant annet konsept, pakning, design og smaksvalg. Forbrukerundersøkelsen ga et svært godt resultat.

Galleberg AS er et familieeid firma som distribuerer internasjonale merkevarer til det norske markedet. Det er i hovedsak innen kategoriene pastiller, sukkervare og sjokolade. Våre mest kjente merkevarer er Fisherman's Friend, Ricola, Haribo, Ferrero, Kinder, Toblerone, Dumle, Tyrkisk Peber, Pops, Sportlunch, Center, Hockeypulver og OK Snacks.

For ytterligere informasjon, kontakt: Jan Henrik Siraas, Principal Account Manager Telefon: 63 89 78 00/63 89 78 89 E-post: jan.siraas@galleberg.no

* Kilde: Nrk/Puls

Produktsjef

Om oss

Galleberg selger verdens beste godteri! Med Gallbergs kunnskap til det norske markedet og med kompetansen til våre internasjonale leverandører skal vi bidra til innovasjon og spenst i markedet. Vi skal bidra til lønnsom og langsiktig vekst for våre kunder, prinsipaler, ansatte og eiere.