Hus for storfe – ny og revidert utgave

Boka «Hus for storfe – norske anbefalinger» gis nå ut i ny, revidert utgave. Boka gir detaljerte anbefalinger vedrørende ulike bygningsmessige løsninger som kan være aktuelle innen både mjølke- og kjøttproduksjon på storfe.

Boka vektlegger særlig løsninger med fokus på dyrevelferd, rasjonelt dyrestell samt arbeidsmiljø og sikkerhet. Den ble første gang utgitt i 2003 og har blitt godt mottatt av leserne. Disse er først og fremst bønder, rådgivere og veterinærer. Boka er nå revidert i forhold til de nye bestemmelsene i forskrift om hold av storfe med tilhørende retningslinjer. Den er en del av storfenæringas handlingsplan for dyrevelferd og utgiver er Helsetjenesten for storfe. Boka er på 150 sider og koster 300 kroner pluss porto. Den kan bestilles på e-post: ler@geno.no eller på telefon 62 52 06 00. For redaksjonell bruk vil det være mulig å få tilsendt et eksemplar av boka. Denne sendes kostnadsfritt ved henvendelse til e-postadressen: ler@geno.no. ISBN 82 – 997210 – 0 – 8