Gladnyhet for nyhetselskere | Get tilbyr TV2 Nyhetskanalen til flere kunder.

Oslo, 15. februar 2007 | Digital-tv og bredbåndsselskapet Get har inngått en ny avtale med TV2 som sikrer at flere Get-kunder kan se TV2 Nyhetskanalen.

Etter at Get reforhandlet avtalen med TV2, er TV2 Nyhetskanalen nå tilgjengelig for alle Get sine digital-tv kunder. Kanalen inngår nå i programpakken ”Start”, som er inngangspakken for kunder med digital-tv.

− Vi ønsket at flere skulle få tilgang til TV2 Nyhetskanalen, og reforhandlet derfor avtalen med TV2. Våre kunder skal ha tilgang på det beste innholdet, og den første norske nyhetskanalen er et nytt og spennende tilbud, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i Get.

I tillegg til at TV2 Nyhetskanalen nå inngår i digital-tv tilbudet til alle Get sine kunder, kan de som er tilknyttet nyere nett i Oslo, Romerike og Asker se kanalen ut året på en analog visningskanal. Kunder som kan ta inn visningskanalen finner denne ved å foreta et nytt kanalsøk på sin TV.

- Vi tror TV2 Nyhetskanalen vil være interessant for svært mange, og det er derfor spennende at Get nå tilbyr kanalen i en utvidet distribusjon sier nyhetsdirektør Kjell Øvre Helland i TV2.

Programpakken Start, som TV2 Nyhetskanalen nå inngår i, inneholder 27 digitale tv-kanaler, elektronisk programguide på tv-skjermen, FM-radio, samt 40 digitale musikk-kanaler. I tillegg får digital-tv kunder langt bedre lyd og bilde. Programpakken koster 89 kroner måneden for de som bor i en boligsammenslutning hvor den analoge grunnpakken betales gjennom husleien. For andre koster pakken 199,- pr. måned. Digital dekoder er inkludert. I tillegg er det en digital årsavgift på 498 kroner.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Øyvind Husby
Direktør for samfunnskontakt, Get