Møter nye behov: Get øker hastigheten og reduserer prisen på bredbånd

Oslo, 17. september 2007 - Digital-tv og bredbåndsselskapet Get skrur i dag opp hastigheten på sine bredbåndsabonnement. Både ned- og opplasting vil gå betydelig raskere enn tidligere, og for noen typer abonnement vil hastigheten dobles. Samtidig reduserer Get prisene både på abonnement og ekstra opplasting.

– Nye bruksområder på nett gjør at stadig flere mennesker har behov for større båndbredde. Tjenester som YouTube øker interessen for rask opplasting, samtidig som et økende antall nordmenn laster ned musikk og film fra nettet. For å opprettholde vår ledende posisjon på bredbånd øker Get derfor hastigheten både på nedlasting og opplasting, sier Gunnar Evensen i Get.

Oppgraderingen gir raskere bredbåndshastighet på alle typer abonnement. Eneste unntak er abonnementet Xtreme, hvor hastigheten ikke endres men prisen til gjengjeld reduseres. Oppgraderingen skjer automatisk uten at kundene må foreta seg noe.

Samtidig som hastigheten økes lanserer Get nye navn på de ulike abonnementene. De nye navnene og tilhørende ned-/opplastingshastigheter er:

S 1 000/500 kbps 195,-
M 2 500/750 kbps 279,-
L 5 000/1000 kbps 379,-
XL 10 000/1 250 kbps 479,-
Xtreme 26 000/1 500 kbps 699,-

I tillegg kuttes prisen på ekstra opplastningshastighet med mellom 30 og 50 prosent, avhengig av abonnementstype. Ny pris for ekstra opplastingshastighet er nå 49,- for alle produkter.

Fiber-koaks strukturen som Get benytter i sitt bredbåndsnett har svært stor kapasitet, og Post og teletilsynet omtaler fiber og fiber-koaks infrastrukturen som superbredbånd.

– Vår infrastruktur tilbyr en helt annen kapasitet og hastigheter enn for eksempel ADSL. Selv etter dagens hastighetsøkning benyttes bare en liten del av kapasiteten i vårt nett. Dette betyr at vi vil kunne tilby våre brukere nye og spennende muligheter i lang tid fremover, sier Gunnar Evensen i Get.

For ytterligere informasjon og priser, se www.get.no