UPC skifter navn til Get

Oslo, 16. oktober 2006 − Digital-tv og bredbåndsselskapet UPC skifter i dag navn til Get. Samtidig lanserer selskapet ny logo og profil, og annonserer omfattende satsing på digital-tv.

− Navnet Get er enkelt, og lett å huske. Som selskap er vi opptatt nettopp av å gjøre ting enkelt for kundene. Tempoet på den digitale utviklingen er nå høyere enn noen gang. Get skal gi kundene spennende nye løsninger og tjenester, men samtidig la folk selv velge hvilke tilbud de vil benytte seg av, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i Get.

Scandinavian Design Group har vært ansvarlige for å utvikle nytt navn og visuell identitet for den nye merkevaren Get.

− Get utvikler avanserte løsninger og tilbyr dette til forbrukeren på en enkel måte. Dette var retningsgivende for arbeidet med å utvikle den visuelle identiteten. Samtidig ligger det også en oppfordring i navnet som gir mange spennende muligheter, for eksempel til kommunikasjonskonsepter som Get Sport og Get Connected, sier Jens Bonesmo, administrerende direktør og rådgiver i Scandinavian Design Group.

Den nye profilen og logoen er synlig på alle Get-bygg, biler og nettsider fra og med i dag. Selskapets hjemmesider finnes nå på www.get.no

Digital-tv til alle
Samtidig med lansering av det nye navnet annonserte Get at 1 million norske forbrukere nå kan få tilgang til digital-tv. I løpet av de neste to månedene vil disse menneskene kunne bestille digital-tv fra Get, og dermed få flere tv-kanaler, bedre kvalitet på lyd og bilde, samt tilgang til en rekke nye funksjoner og tjenester.

− Den store satsingen vi nå gjør på digital-tv gjør oss i stand til å gi kundene nye og spennende opplevelser hjemme i deres egen stue. Kunden trenger ikke kjøpe verken parabolantenne eller annet utstyr, men bestiller og får levert en digital-boks fra oss, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i Get.