Gigaset A400 - De viktigste funksjonene i et brukervennlig format

​Gigaset A400 passer for deg som prioriterer brukervennlighet og ikke har behov for altfor mange finesser. De viktigste og mest nødvendige funksjonene som er essensielle for enkel og pålitelig telefonering er likevel inkludert. Lekre og harmoniske linjer kjennetegner telefonens formspråk.

Gigaset A400 har høyttalere med integrert femtrinns volumkontroll, lettleselig skjerm og opplyst tastatur. Navigeringen gjennom telefonens enkle og forståelige menyer skjer via en fireveis navigasjonsknapp. Gigasets A400s design kjennetegnes av at den er enkel, tydelig og presis, noe som også gir økt brukervennlighet. Adresseboken har kapasitet for opptil 80 adresser og telefonen lagrer de 25 siste oppringte samtalene, der både nummer, navn og samtalens lengde registreres i telefonminnet. Det kan programmeres inntil ni hurtignummer i telefonen. Modellen Gigaset A400A har dessuten en innebygd telefonsvarer. Den innebygde telefonsvareren kan lagre inntil 25 minutter med beskjeder, og avspillingen av beskjedene kan styres både fra håndsettet og fra basestasjonen. Standbytiden er 200 timer og samtaletiden er på 20 timer. Telefonen er utstyrt med Gigasets energisparende teknologi, ECO DECT, som effektivt minsker strømforbruket. I ECO-modus reduseres strømforbruket mellom håndsettet og basestasjonen med opptil 80 %, selv under pågående samtaler. Energiforbruket er lavere jo nærmere basestasjonen håndsettet befinner seg.

Lanseringen skjer høsten 2010 og prisen er beregnet å bli NKK 345.

For mer informasjon eller pressemeldinger/testprøver, kontakt:

Titti Hagenfeldt, Marketing Manager

Gigaset Communications Sweden AB, e-mail: titti.hagenfeldt@gigaset.com +46 73-982 95 34

You can find out more about Gigaset Communications at http://www.gigaset.com Gigaset Communications GmbH is one of the world’s largest manufacturers of cordless phones and the clear market leader in Europe for DECT phones. With its headquarters in Munich, the company develops, manufactures and distributes high-quality products under the brand Siemens Gigaset. Its portfolio includes fixed-network phones and Voice over IP devices. The primary production site is in Bocholt, Germany, where the Gigaset products are manufactured under the most stringent quality and environmental standards. Gigaset Communications is a licensee of the Siemens trademark. Gigaset Communications GmbH is an ARQUES Industries AG (http://www.arques.de) company. Additional press releases are available for download at http://www.gigaset.com/press