Gigaset E500 - Elegant design med fokus på brukervennlighet

​Gigaset lanserer ytterligere en ny modell der form og funksjon smelter sammen i klassisk Gigaset-stil. Nye Gigaset E500 forener design og kvalitet med en rekke nye, praktiske funksjoner. Store opplyste taster, enkel meny og eksepsjonelt bra lydkvalitet gir økt brukervennlighet.

Gigasets E500 har allerede blitt prisbelønnet med designprisen Red Dot 2010. Det mest iøynefallende er det store og brukervennlige tastaturet med sjenerøst design. Tastene er store, tydelige og opplyste, i tillegg til at det er lagt ned mye arbeid i å utvikle best mulig trykkfølsomhet og presisjon i hver tast. Fire separate taster er tilegnet innprogrammering av telefonnummer til venner eller bekjente, i tillegg til en tast for nødsamtaler. Hvis man trykker inn en av hurtigvalgstastene, ringer telefonen opp samtlige fire nummer som er innprogrammert. Skulle ingen av disse personene svare, ringer Gigaset E500 til slutt opp nødnummeret. Denne funksjonen øker tryggheten for bl.a. eldre brukere som raskt trenger å få tak i en bekjent ved en eventuell nødsituasjon. Lydkvaliteten er en annen egenskap som gjør at denne modellen skiller seg ut. Den klokkeklare lyden er helt i toppklassen takket være en nyutviklet teknologi fra Gigaset. Sluttresultatet har blitt Gigaset E500, en lekker og brukervennlig telefon som passer perfekt både for hjemmet og små kontorer. Sammenlignet med forgjengeren, Gigaset E360, har Gigaset E500 dessuten fått en rekke andre forbedringer. Blant annet bedre skjerm, mer lyssterke taster og volumknapp for høyttaler på utsiden av håndsettet. Gigaset E500 har også blitt utstyrt med den nyeste versjonen av Gigasets energibesparende teknologi ECO DECT, som gjør at telefonen bruker betraktelig mindre energi og dermed har lengre standby- og samtaletid. Det finnes også en modell med innebygd telefonsvarer (Gigaset E500A) som kan lagre 25 minutter med beskjeder i minnet. Opptil fire håndsett kan knyttes opp til hver basestasjon.

Lansering skjer i 2010 og prisen beregnes å bli NOK 795.

For mer informasjon eller pressemeldinger/testprøver, kontakt:

Titti Hagenfeldt, Marketing Manager

Gigaset Communications Sweden AB, e-mail: titti.hagenfeldt@gigaset.com +46 73-982 95 34

You can find out more about Gigaset Communications at http://www.gigaset.com Gigaset Communications GmbH is one of the world’s largest manufacturers of cordless phones and the clear market leader in Europe for DECT phones. With its headquarters in Munich, the company develops, manufactures and distributes high-quality products under the brand Siemens Gigaset. Its portfolio includes fixed-network phones and Voice over IP devices. The primary production site is in Bocholt, Germany, where the Gigaset products are manufactured under the most stringent quality and environmental standards. Gigaset Communications is a licensee of the Siemens trademark. Gigaset Communications GmbH is an ARQUES Industries AG (http://www.arques.de) company. Additional press releases are available for download at http://www.gigaset.com/press