Gigaset presenterer en ny, perfekt familietelefon

Stockholm, 18 juni 2013 – Med nye C620 har Gigaset utviklet et produkt som oppfyller en families høye krav. Den velutrustede C620 er den perfekte familietelefonen, men hurtigknapper for babymonitor, samtalebeskyttelse og Ikke forstyrr-funksjon, uvanlig lang samtale- og standbytid samt en stor fargeskjerm.

Gigaset C620 er den smarte familietelefonen som har mange ulike funksjoner spesielt utviklet for å oppfylle familiens behov.Den har, blant annet, en babymonitor og uvanlig lang samtale- og standbytid. Og alt dette i elegant design av høy kvalitet som allerede har vunnet International Forums produktdesignpris 2012.

Utviklet for foreldre

For foreldre er barnas sikkerhet høyt prioritert. De praktiske sikkerhets- og bekvemmelighetsfunksjonene til Gigaset C620 hjelper til med dette. Takket være den integrerte babymonitoren er foreldre alltid i kontakt med barnets rom. Alt skjer via to håndenheter på ulike rom. Når lydnivået når en viss grense, ringer telefonen automatisk til et av de forhåndsdefinerte håndenhetsnumrene eller et ekstern nummer. Via hurtigtelefonfunksjonen kan barnet høre foreldrenes stemme. Når direktenummerfunksjonen (eller babysamtalefunksjonen) aktiveres, ringer telefonen til ett forhåndsdefinert nummer uansett hvilken knapp man trykker på. Det har ingen betydning hvilken knapp barnet trykker på – telefonen ringer alltid til samme nummer.

En praktisk Ikke forstyrr-funksjon og en bærekraftig tanke

For at du skal få mer tid til det som er viktig, nemlig familien, har vi gjort det enda enklere og mer intuitivt å bruke nye Gigaset C620. En av de viktigste funksjonene – Ikke forstyrr-funksjonen – kan aktiveres med bare ett knappetrykk.

Ikke forstyrr-funksjonen brukes til å blokkere anonyme samtaler og for å dempe samtaleanrop som ikke vises på nummerpresentasjonen. Dag-/nattmodusen deaktiverer ringesignalet på et forhåndsinnstilt tidspunkt. Det kan gjøres unntak for opptil 15 forhåndsprogrammerte numre, slik at viktige samtaler alltid kommer frem. Med listen for blokkerte numre avvises uønskede samtaler, eller de vises kun på skjermen uten lyd.

Modellen C620 kommer med Gigaset ECO Mode og ECO Mode Plus. Når du aktiverer ECO Mode, reduseres basestasjonens overføringseffekt med 80 %. Med ECO Mode Plus blir telefonen helt strålingsfri i standbymodus.

Gigaset C620 blir tilgjengelig i sommer, til NOK 595 (anslått pris inkl. mva.). Produktet finnes i svart.

For ytterligere informasjon:

Gigaset Communications Sweden AB
  Markedssjef Norden
  Tlf.:+46 8 122 021 04
  Mobil: +46 739-82 95 34
  E-post:titti.hagenfeldt@gigaset.com

Sofia Stjernqvist
  Mobil: +46 708-10 10 03
  E-post: sofia.stjernqvist@spotlightpr.se

Gigaset Communications GmbH er et internasjonalt kommunikasjonsteknologiforetak.Foretaket er markedsledende i Europa når det gjelder DECT-telefoner, og er verdens nest største produsent av trådløse telefoner. Gigaset har hovedkontor i München, har ca. 1700 ansatte og er representert i over 70 land. Foretakets produktportefølje inneholder fasttelefoner og enheter for Voice Over IP samt telefonsystemer, og har et sortiment som er tilpasset både privatpersoner og forretningskunder. Foretaket tilbyr også kommunikasjonsløsninger for funksjonshemmede. Størstedelen av produksjonen foregår i Bocholt, Tyskland, der Gigasets produkter fremstilles under strenge kvalitets- og miljøkrav. Hvis du vil ha mer informasjon, gå til http://gigaset.com/no.