Multifunksjonell telefon perfekt for små kontor

Gigaset DX800A er den mest fleksible og komplette kontortelefonen som Gigaset har lansert. Den er perfekt for små kontor, med kapasitet og fleksibilitet som møter alle tenkelige kommunikasjonsbehov, alt innpakket i lekker, moderne design. Gigaset DX800A kan håndtere samtaler både over fastnettet (det analoge nettet eller ISDN) og via Internett (VoIP), og den fungerer til og med som sentralbord. Seks håndsett kan kobles til, og opp til fire samtaler kan pågå samtidig, to via ISDN og to via VoIP. Mobiltelefoner og headsett kan kobles til via Bluetooth, og med Link2mobile-funksjonen kan man fritt holde samtalen over mobilnettet i stedet for over fastnettet.

Takket være en smidig femveisknapp får brukeren enkelt tilgang til alle funksjonene på telefonen. Oversiktlige menyer med tydelige bilder bidrar også til at Gigaset DX800A er en brukervennlig telefon. En 8,9 cm (320 x 240 piksler) stor TFT-skjerm i høy kvalitet gir både god skarphet og høy kvalitet i fargegjengivelsen.

Gigaset DX800A er det naturlige midtpunktet på små kontor og samler alle typer kommunikasjon. Dette inkluderer fast og mobil telefoni, faks og bluetooth, alle eksempler på ulike typer teknologi som telefonen håndterer på en smidig måte. Telefonen har to Ethernet-porter og kan enkelt kobles til Internett. Dette gir rask og enkel oppdatering av programvare, synkronisering av data og til og med en nærmest ubegrenset tilgang til en rekke nettjenester.

Gigaset DX800A kan lagre opp til 1000 kontakter, og hver oppføring har plass til fornavn, etternavn, tre ulike telefonnummer, e-postadresse og fødselsdag. Synkronisering av adresseposter mellom datamaskin (PC og Mac) og telefon gjøres via Quick Sync-programvaren. Adresseposter (vCard) fra mobiltelefoner kan også synkronisere trådløst via bluetooth til telefonen. Når telefonen er koblet til datamaskinen via en nettverkskabel (Ethernet), går det an å ringe direkte fra Outlook. Trenger man å lade mobiltelefonen, kan en håndenhet (Dect-telefon) overta mobiltelefonens rolle. Når det kommer inn en ny e-postmelding, vises dette umiddelbart på skjermen på Dect-telefonen, og avsender og tidspunkt registreres.

Gigaset DX800A har tre innebygde telefonsvarere med hvert sitt nummer og kan håndtere innkommende samtaler på en smidig og organisert måte. Disse kan dessuten konfigureres individuelt for ulike funksjoner og svarmeldinger. Totalt kan opp til 55 minutter med meldinger lagres. Seks funksjonsknapper er tilgjengelige for programmering av f.eks. ofte brukte telefonnummer. Gigaset DX800A har HDSP (High Definition Sound Performance), en teknologi basert på Cat-iq 1.0-standarden. Resultatet er krystallklar lyd i toppklasse. Alle samtaler over Internett (VoIP) holdes i HDSP-kvalitet. Hvis mottakeren også har telefon med HDSP-teknologi, er lydkvaliteten så god at det virker som om samtalepartnerne står ansikt til ansikt.

Lanseringen skjer høsten 2010 og prisen er beregnet til  NOK 2195.

For mer informasjon eller pressemeldinger/testprøver, kontakt:

Titti Hagenfeldt, Marketing Manager
Gigaset Communications Sverige AB, e-post: titti.hagenfeldt@gigaset.com +46 73-982 95 34

Du kan finne ut mer på http://www.gigaset.com Gigaset Communications GmbH er en av verdens største produsenter av trådløse telefoner, og åpenbar markedsleder for DECT-telefoner i Europa. Selskapet, som har hovedkontor i München, utvikler, produserer og distribuerer høykvalitetsprodukter under varemerket Siemens Gigaset. Porteføljen inkluderer telefoner for faste nettverk og VoIP-enheter. Hovedproduksjonsstedet er i Bocholt, Tyskland, hvor Gigaset-produktene produseres iht. de strengeste standarder for kvalitet og miljø. Gigaset Communications er en lisenstaker av Siemens-varemerket. Gigaset Communications GmbH er et datterselskap av ARQUES Industries AG (http://www.arques.de). Flere pressemeldinger er tilgjengelig for nedlasting på http://www.gigaset.com/press.