Gjensidige Bank: Nytt obligasjonslån

Gjensidige Bank ASA har i dag åpnet et nytt obligasjonslån, NO 001 067 9905 med en låneramme på NOK 1 000 millioner. Lånet har fast rente på 3,4 % med forfall 24.mai 2019. Lånet er tilrettelagt av DNB Markets.

Head of Treasury, Tor Egil Nedrebø,  47 40 62 53 67

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap som er bygget av kunder, for kunder. Konsernet har vært notert ved Oslo Børs siden 2010. I snart 200 år har vi ansatt ildsjeler som arbeider for å sikre kunders liv, helse og verdier. Vi har om lag 3.100 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbys også bank og pensjon.
Gjensidige Bank, et heleid datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA, tilbyr nettbaserte tjenester innen dagligbank og forbruksfinansiering. Konsernets driftsinntekter var 19,5 milliarder kroner i 2012, mens forvaltningskapitalen utgjorde 94,2 milliarder kroner.

Om oss

Beskrivelse bankGjensidige Bank er del av Gjensidige-konsernet og er blant Norges raskest voksende banker. Virksomheten består av områdene personbank og forbruksfinansiering. Forretningsområdet personbank har et nettbasert banktilbud til person- og landbrukskunder over hele landet. Innen forbruksfinansiering er banken blant de største aktørene i Norge.

• Gjensidige Bank ASA