Endringer i Gjensidiges konsernledelse

Konserndirektør Trond Delbekk (47) skifter ansvarsområde fra divisjon privat til divisjon næringsliv. Hege Yli Melhus (36) er ansatt som ny konserndirektør med ansvar for privatområdet.

Konserndirektør Trond Delbekk, som hittil har ledet divisjon privat, overtar ansvaret for divisjon næringsliv. Bjørn Walle (60) trer ut av konsernledelsen og påtar seg andre lederoppgaver i konsernet.
-Bjørn Walle trer etter eget ønske ut av konsernledelsen, og jeg er glad for at vi fortsatt får beholde ham i konsernet, sier konsernsjef Helge Leiro Baastad.

Hege Yli Melhus kommer fra stillingen som konsernsjef i bemanningsselskapet Agito Nordic. Hun har tidligere vært konserndirektør i det børsnoterte energiselskapet Hafslund hvor hun hadde ansvar for forretningsområdet marked. Hun er utdannet tilsvarende siviløkonom i Frankrike og har sittet i en rekke styrer.
-Hege Yli Melhus har en imponerende merittliste, og jeg er sikker på at hun har det som skal til for å være med å styrke oss ytterligere, sier konsernsjef Helge Leiro Baastad.
-Gjensidige er et av Norges mest spennende selskaper, med ambisjoner om å være blant de ledende forsikringsselskaper i Norden. Jeg gleder meg til å bli med å utvikle dette selskapet videre, sier Melhus.

Informasjonsdirektør Øystein Thoresen. Tlf: 95233382

Gjensidige Forsikring ASA er Norges største skadeforsikringsselskap med en markedsandel i 2009 på 28,4 prosent. Konsernet tilbyr også bank, pensjon og helsetjenester i Norge, og skadeforsikring i Danmark, Sverige og Baltikum. Det er cirka 3800 ansatte i selskapet, hvorav 2900 i Norge. Sum driftsinntekter var 16,7 milliarder kroner i 2009, mens forvaltningskapitalen utgjorde 75 milliarder.