Fair Forsikring inngår stor-avtale

Fair Forsikring har inngått en 5-årig strategisk avtale med danske FDB Forsikring om å tilby forsikringer til FDBs 1,6 millioner medlemmer, som i hovedsak omfatter medlemmer av Coop Danmark.

Salgspotensialet i avtaleperioden er beregnet til 250 millioner kroner, og cirka 30.000 kunder. Avtalen utgjør et nytt satsingsområde for Fair Forsikring, med bruk av alliansepartnere for å få tilgang til en større kundegruppe.

- Avtalen gir oss anledning til å markedsføre våre produkter direkte via FDB, som medfører en unik markedsmulighet og som gir åpenbare salgsmuligheter. Vi har investert en del i denne avtalen, og vi er glade for at avtalen har et langt tidsperspektiv, noe som sikrer en fornuftig og langsiktig avkastning, forteller administrerende direktør i Fair Forsikring Henrik Klitmøller Rasmussen.

AON har fått oppdraget med å være megler og stå for alt salg og service, mens Fair Forsikring stiller med produkter, systemer og skadeoppgjør.

Om FDB
FDB eier Coop, Danmarks største dagligvarevirksomhet. På vegne av sine 1,6 millioner medlemmer arbeider FDB for å fremme sine merkesaker om ansvarlighet innen helse, miljø, klima og etisk handel og dette synliggjøres i Coops kjeder, og gjennom støtte til almennyttige tiltak og aktiviteter.

Informasjonsdirektør Øystein Thoresen. Tlf: 95233382