Gisele Marchand foreslått som ny styreleder i Gjensidige Forsikring ASA

Valgkomiteen i Gjensidige Forsikring ASA har foreslått Gisele Marchand som ny styreleder i selskapet. Inge K. Hansen som har vært styreleder siden 2008, har takket nei til gjenvalg.

Marchand  har vært styremedlem i Gjensidige siden 2010, og er leder av revisjonsutvalget. Hun er styremedlem og leder av revisjonsutvalget i Norgesgruppen ASA og Selvaag Bolig ASA, samt styremedlem i Eiendomsspar AS, Victoria Eiendom AS, Scatec Solar ASA og Boligbygg Oslo KF. Hun har tidligere erfaring fra en rekke styrer, blant annet i Norske Skog ASA og Oslo Børs AS.

Marchand (1958) har tidligere vært administrerende direktør i advokatfirmaet Haavind AS, i Eksportfinans AS, Statens pensjonskasse, og i Bates Group samt konserndirektør i Den norske Bank med ansvar for person- og bedriftskunder i Norge. Hun er siviløkonom fra Handelshøjskolen i København.

Valget på ny styreleder gjennomføres på generalforsamlingen i Gjensidige 5. april

Kommunikasjonsdirektør Øystein Thoresen Tlf: 47 952 33 382

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap som er bygget av kunder, for kunder. Konsernet er notert ved Oslo Børs. I mer enn 200 år har vi ansatt ildsjeler som arbeider for å sikre kunders liv, helse og verdier. Vi har om lag 3.900 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum.I Norge tilbys også bank, pensjon og sparing. Driftsinntektene var 26 milliarder kroner i 2018, mens forvaltningskapitalen utgjorde 157 milliarder kroner