Gisele Marchand foreslått som ny styreleder i Gjensidige Forsikring ASA

Valgkomiteen i Gjensidige Forsikring ASA har foreslått Gisele Marchand som ny styreleder i selskapet. Inge K. Hansen som har vært styreleder siden 2008, har takket nei til gjenvalg.

Marchand  har vært styremedlem i Gjensidige siden 2010, og er leder av revisjonsutvalget. Hun er styremedlem og leder av revisjonsutvalget i Norgesgruppen ASA og Selvaag Bolig ASA, samt styremedlem i Eiendomsspar AS, Victoria Eiendom AS, Scatec Solar ASA og Boligbygg Oslo KF. Hun har tidligere erfaring fra en rekke styrer, blant annet i Norske Skog ASA og Oslo Børs AS.

Marchand (1958) har tidligere vært administrerende direktør i advokatfirmaet Haavind AS, i Eksportfinans AS, Statens pensjonskasse, og i Bates Group samt konserndirektør i Den norske Bank med ansvar for person- og bedriftskunder i Norge. Hun er siviløkonom fra Handelshøjskolen i København.

Valget på ny styreleder gjennomføres på generalforsamlingen i Gjensidige 5. april

Kommunikasjonsdirektør Øystein Thoresen Tlf: 47 952 33 382