Gjensidige Bank senker renten

​På bakgrunn av den siste tids utvikling i pengemarkedsrentene og utviklingen i markedet generelt har Gjensidige Bank besluttet å sette ned renten på sparekonto, brukskonto og boliglån med 0,50 prosent.

- Vi har fulgt utviklingen i pengemarkedet tett den siste tiden og forventer at pengemarkedsrentene skal videre ned i tiden fremover, sier administrerende direktør Jan Kaare Hellvang.

- Etter at renteendringen er trådt i kraft vil vi fortsatt ha en av landets beste sparerenter.

Beste boliglånsrente for Fordel Pluss kunder vil etter endringene være 6,80 prosent. Beste innskuddsrente på Sparekonto vil for Fordel Pluss og organisasjonskunder være 6,60 prosent. For BSU-innskudd vil ny rente være 7,00 prosent.

De nye rentesatsene gjelder fra 17. november for nye boliglån. For eksisterende boliglån og innskuddskonti vil de nye rentesatsene gjelde fra 8. desember.

Kontaktpersoner:
Administrerende direktør Jan Kaare Hellevang. Tlf: 95886797