Ny konserndirektør i Gjensidige Forsikring ASA

Cecilie Ditlev-Simonsen (46) er ansatt som ny konserndirektør i Gjensidige Forsikring ASA, i en nyopprettet stilling med ansvar for merkevare, kommunikasjon og samfunnskontakt.

Cecilie Ditlev-Simonsen kommer fra stillingen som administrerende direktør for kommunikasjonsbyrået JKL Group AS. Ditlev-Simonsen har tidligere blant annet vært kommunikasjonsdirektør i Norsk Hydro ASA, viseadministrerende direktør i NSB og informasjonsdirektør i IBM. Hun har studert journalistikk ved Northwestern University i USA.

- Hennes viktigste oppgave blir å styrke Gjensidiges merkevare og posisjon som en betydelig samfunnsaktør, sier konsernsjef Helge Leiro Baastad.
- Gjensidige er et tradisjonsrikt og spennende selskap, med en sterk merkevare og klare vekstambisjoner. Jeg gleder meg til å bli med på å utvikle selskapet videre, sier Cecilie Ditlev-Simonsen.
Hun tiltrer stillingen senest 1. mai.

Informasjonsdirektør Øystein Thoresen. Tlf: 952 33 382
IR-direktør Catharina Hellerud. Tlf: 915 21 522

Gjensidige Forsikring ASA er Norges største skadeforsikringsselskap med en markedsandel i 2009 på 28,4 prosent. Konsernet tilbyr også bank, pensjon og helsetjenester i Norge, og skadeforsikring i Danmark, Sverige og Baltikum. Det er cirka 3800 ansatte i selskapet, hvorav 2900 i Norge. Sum driftsinntekter var 16,7 milliarder kroner i 2009, mens forvaltningskapitalen utgjorde 75 milliarder.