Sikkerhet knyttet til Notars eiendomsmeglere

​Gjensidige Forsikring BA har i egenskap av sikkerhetsstiller for Notarkjeden etablert et oppgjørsselskap som vil forestå og avslutte alle eiendomshandler, herunder oppgjør og hjemmelsoverføringer.

Siktemålet er å sørge for minst mulig forsinkelser for Notarkjedens kunder.

Kredittilsynet har i dag gitt konsesjon til selskapet som er stiftet med det formål å ordne opp for de av Notars selskaper som har fått tilbakekalt sin konsesjon. Selskapet vil også kunne bistå øvrige selskaper i Notarkjeden med oppgjør i en overgangsperiode.

Gjensidige Forsikring vil gjennom denne ordningen også sikre at de som har rettmessige krav får dette dekket innenfor sikkerhetsstillelsens rammer.

Selskapets navn er Glitne Oppgjørssentral AS. Adresse: Drammensveien 288, 1326 Lysaker.

Kontakt:

Glitne Oppgjørssentral AS