Goodtech bidrar til prisbelønnet prosjekt – MAX IV i Lund

I går kveld ble Fastighets AB ML4 og prosjektet MAX IV tildelt prisen for Beste fremtidsprosjekt på byggmessen MIPIM i Cannes.

Goodtech er – i et konsortium med APQ EL, GAQ Contracting – ansvarlig for levering, konstruksjon og montasje av blant annet transformatorer, høy- og lavspennings fordelingstavler, generell kraft og belysning samt brannalarm til prosjekt MAX IV.

-          Vi er stolte over å bidra til et så fremgangsrikt prosjekt som har sikte på fremtidig forskning og teknologi. Vårt oppdrag er verdt cirka MSEK 190 for GAQ Contracting og utføres i et samarbeidsprosjekt med vår bestiller PEAB Sverige AB og øvrige entreprenører, sier Magnus Falkman, divisjonssjef, Goodtech Sverige Syd.

Forskningsanlegget som nå vokser frem i Lund er en viktig investering som har stor betydning for regionen, langt utover den vitenskapelige sektoren. MAX IV-anlegget beskrives forenklet som et gigantisk mikroskop som gir forskere muligheten til å studere naturens aller minste bestanddeler med hjelp av røntgenstråling.

Magnus Falkman, Divisionssjef Sverige Syd, Goodtech,tlf. 46 70 675 81 00, E-post: magnus.falkman@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2,2 milliarder og har ca. 1500 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.