Goodtech installerer mer i MAX-lab IV

Goodtech Projects & Services AB har sammen med APQ El AB vunnet fortsatt tillit i forbindelse med oppføringen av MAX-lab IV – svensk forsknings største infrastrukturprosjekt gjennom tidene.

Det nye oppdraget omfatter ansvaret for levering, konstruksjon og montasje av blant annet transformatorer, høy- og lavspennings fordelingstavler, generell kraft og belysning samt brannalarm. Oppdraget kompletterer etappe 1, som også utføres av Goodtech og APQ i fellesskap gjennom det deleide selskapet GAQ Contracting AB, som eies med 50 prosent hver.

-     Det er både gledelig og stimulerende at vi har vunnet oppdraget for å fortsette byggingen av MAX-lab IV sammen med APQ. Begge etappene er verdt cirka SEK 170 millioner for GAQ Contracting, og utføres som et samarbeidsprosjekt med vår bestiller PEAB Sverige AB og øvrige entreprenører, sier Magnus Falkman, divisjonssjef, Goodtech Sverige Syd.

Forskningsanlegget som nå vokser frem i Lund er en viktig investering som har stor betydning for regionen, langt utover den vitenskapelige sektoren. Investeringen er beregnet til nærmere SEK 2,5 milliarder og skal være ferdigstilt i 2015. MAX-lab IV beskrives forenklet som et gigantisk mikroskop som gir forskere muligheten til å studere naturens aller minste bestanddeler med hjelp av røntgenstråling.

-           MAX-lab IV er et utfordrende og komplekst prosjekt med mye utstyr og tekniske systemer som skal samspille over et stort areal med mange bygninger. Prosjektet blir en trygg og utviklende base for våre nærliggende enheter og gir også rom for videre vekst i de sørlige delene av Sverige, avslutter Magnus Falkman.

Magnus Falkman, divisionssjef Goodtech Sverige Syd, tlf +46 70 675 81 00, E-post: magnus.falkman@goodtech.se