Goodtech vinner flere ordre for Kaunisvaaragruven

Goodtech har vunnet en ny kontrakt med ABB Schweiz for Northlands nye gruveetablering i Kaunisvaara utenfor Pajala. I dette oppdraget har Goodtech ansvaret for leveranse av komplett elektromontasje for distribusjon av kraft, data og tele innen hele gruveområdet.

-  Det er gledelig å få ytterligere tillit. Dette oppdraget, sammen med de vi tidligere har fått av både PEAB og ABB, viser at Goodtech er en betydelig aktør i bransjen og innebærer at vi utfører en omfattende innsats for den nye gruven og dermed også for Pajalas ”gjenfødsel”, sier Stefan Helmvall, Divisionssjef Sverige Nord.

Ordreverdien for det nye oppdraget til gruven er cirka SEK 18 millioner.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Stefan Helmvall, Divisionssjef Goodtech, tlf +46 70 248 51 81, E-post: stefan.helmvall@goodtech.se
Vidar Låte, Konsernsjef, Goodtech ASA, tlf  +47 815 68 600, E-post: vidar.laate@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.