Goodtech vinner nye kraftkontrakter i Sverige

Goodtech har fått i oppdrag å bistå E.ON Elnät Sverige AB i forbindelse med nye investeringer i Storfinnforsen, Strömsund og Hoting. Total orderverdi er cirka SEK 75 millioner.

Ved vannkraftstasjonen Storfinnforsen i Västenorrlands län oppfører E.ON en 400/130kV transformering med en effekt på 500 MVA og en ny 130kV fordelingstavle for oppsamling av ledninger fra vindkraftparker og regionnett. Goodtechs oppdrag omfatter levering og montering av blant annet et nytt 400kV dobbelbryter-transformatorskap med tilhørende utendørsapparater, tilkobling av krafttransformatorer, ny 130 kV fordelingstavle og kontrollutstyr.

-          Vår lange erfaring med transmisjonsanlegg for det svenske strømnettet og mottaksstasjoner for vind- og vannkraft gir tillit, sier Magnus Kristiansson, kraftansvarlig i Goodtech, divisjon Sverige Nord. Vår utvikling innen elektro er svært positiv, og med flere store entrepriser utført de senere årene er vi trygge på gjennomføringen av prosjektet i Storfinnforsen.

E.ON Elnät Sverige AB bygger i tillegg en ny 130 kV ledning mellom Strömsund og Hoting i Jämtland. I forbindelse med dette arbeidet utføres en omfattende om- og påbygging av respektive mottaksstasjoner, et oppdrag som E.ON har gitt Goodtech ansvaret for å gjennomføre.

-          Vår bredde og kompetanse innen grunnarbeider, bygg, utendørstavler og kontrollanlegg kommer godt med i slike prosjekter. Prosjektet passer godt med vår leveranse til Storfinnforsen, både geografisk (innen 8 mils radius) og teknisk, og gir oss gode muligheter til å samordne og benytte våre ressurser på best mulig måte, avslutter Magnus Kristiansson.

Goodtechs oppdrag i Strömsund/Hoting omfatter blant annet to nye 130 kV avganger med tilhørende kontrollutstyr, bytte av fjernkontroll samt komplettering av relévernbestykning for eksisterende anlegg i respektive stasjon.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Magnus Kristiansson, kraftansvarlig, Goodtech divisjon Sverige Nord, tlf +46 70 376 57 53, E-post: magnus.kristiansson@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.