Nytt anlegg for 30 vindkraftverk i fjellet

Goodtech Projects & Services AB har vunnet en kontrakt for bygging av en 130kV fordelingsstasjon i tilknytning til en ny vindpark på Sjiskja-fjellet sør for Kiruna. Kontraktsverdien er på nærmere SEK 30 millioner.

Jämtkraft AB har gitt Goodtech oppdraget å levere et 130/20 kV utendørs koblingsanlegg med tilslutning av to 78 MVA transformatorer, samt 20 kV koblingsanlegg og kontrollanlegg.

-          Vi ser et stort potensiale for energisegmentet vindkraft og oppdraget er en bekreftelse på at våre tidligere leveranse og tekniske kompetanse innen kraftproduksjon, transmissjon og distribusjon har blitt lagt merke til i markedet, sier Goodtechs konsernsjf Vidar Låte.

Med 30 nye vindkraftverk blir Sjiskja en av Sveriges største landbaserte vindkraftparker og er beregnet å forsyne mer enn 40.000 husholdninger med elektrisitet når anlegget står ferdig i løpet av høsten 2012.

Vidar Låte, Konsernsjef Goodtech, tlf +47 90139388, E-post: vidar.laate@goodtech.no
Bengt Strandberg, Regionschef Goodtech , tlf +46 70 349 73 06, E-post: bengt.strandberg@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har over 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.