DAF er første produsent som godkjenner Goodyear ULTRA GRIP MAX-dekk som originalutstyr

Stockholm, 1.10 2015 - DAF er den første lastebilprodusenten som godkjenner Goodyears nye ULTRA GRIP MAX vinterdekk for lastebil som fabrikkmontert alternativ. Operatører som bestiller nye DAF-lastebiler bygget fra uke 41 og fremover til bruk under strenge vinterforhold, kan nå spesifisere Goodyear Ultra Grip MAX S styredekk og ULTRA GRIP MAX D drivdekk i dimensjonene 315/70R22.5 og 315/80R22.5.

"Vi er svært glade for at DAF er den første produsenten som godkjenner vår nye serie av vinterdekk for lastebil som lanseres i år. Dette illustrerer den fremragende vinterytelsen til vår nye Goodyear ULTRA GRIP MAX-serie av vinterdekk for lastebil", uttaler Peter Platje, direktør for OE Sales Truck Tires Goodyear Dunlop EMEA. "Mobilitet er en nøkkelfaktor for nyttekjøretøy, spesielt om vinteren. Nå kan kundene få levert sine nye DAF-lastebiler med de beste dekkene for de verst tenkelige vinterforholdene – dette gjelder spesielt for kunder i Norden, Russland, Tyskland, Østerrike og Sveits, men også for alle andre".

Den nye ULTRA GRIP MAX-serien av vinterdekk for lastebil gir opptil 40 % bedre grep når dekkene er halvslitt og opp til 15 % lengre kjørelengde(1). ULTRA GRIP MAX S styredekk og ULTRA GRIP MAX D drivdekk er spesiallagde vinterdekk for lastebil og er merket med både den offisielle vinterdekkmerkingen med fjell med 3 topper (3PMSF) og med M+S-symbol. Selv når drivdekkene er 50 % slitt , oppfyller de fremdeles kravene til 3PMSF-merking(2). Med disse fremragende egenskapene bidrar Goodyears nye serie av vinterdekk for lastebil til å holde lastebilene i gang og gir trygghet for både sjåfører og vognparkoperatører. Nye ULTRA GRIP MAX S og D i dimensjonene 315/80R22.5 og 315/70R22.5 vil være tilgjengelig fra midten av 2015 i reservedelsmarkedet.

1 Sammenlignbare tester utført fra oktober 2013 til juli 2014 av Goodyear Innovation Center Luxemburg (GIC*L) av dimensjon 315/80R22.5 viser at nye Goodyear ULTRA GRIP MAX D gir et forbedret grep på snø på opptil 40 % sammenlignet med Goodyear ULTRA GRIP WTD. Beregninger foretatt av Goodyear GIC*L viser at nye Goodyear ULTRA GRIP MAX D drivdekk gir en antatt forbedring i potensiell kjørelengde på opptil 15 % sammenlignet med Goodyear ULTRA GRIP WTD. Faktiske resultater kan variere basert på, men ikke begrenset til, vei- og værforhold, dekkstørrelse, dekkets lufttrykk og vedlikehold av kjøretøyet.

2 Interne tester utført fra oktober 2013 til juli 2014 av Goodyear GIC*L.

Om oss

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 150 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 64,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 48 anlegg i 22 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.no. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.