Dunlop SportSmart2 Max – testene viser betydelige fremskritt i ytelse, grep og håndtering.

• 8 % bedre bremseegenskaper i sving på tørt underlag
  • 11 % bedre manøvbrerbarhet i lav hastighet
  • 22 % bedre kjørelengde

Dunlop har tilkjennegjort imponerende resultater av den tidlige testingen av sin nyskapende erstatning for SportSmart2, Dunlop SportSmart2 Max.

Dunlops grundige test- og evalueringsprosess har vist store fremskritt. Utviklingsteamet ble forelagt et mål om å bevare det gode veigrepet fra det tidligere SportSmart2, men samtidig sette nye standarder for håndtering, kjørelengde og manøvrerbarhet.

Dunlops testprosess omfattet fem ulike sportssykler som ble fordelt på tre erfarne testførere. Førerne testet en rekke ulike prototypedekk, og de subjektive resultatene ble validert mot selskapets objektive testdata.

Testresultatene viste store forbedringer på flere fokusområder når SportSmart2 Max sammenlignes med sin vel ansette forgjenger.

Spesielt merkbart var det at det nye dekket ved bremsing i kurver viste en forbedring på 8 % på tørt føre.

SportSmart2 Max har også vist seg å være svært allsidig. Alle testførerne rapporterte at dekket hadde mye lettere håndtering i lav hastighet for rask og smidig bykjøring i tillegg til de allerede imponerende egenskapene i høy hastighet. I testene graderte førerne manøvrerbarheten til over 11 % bedre enn forgjengerens.

Varig ytelse

Denne konstruksjonen reduserer deformeringen av dekket som skyldes sentrifugalkraften i høye hastigheter, spesielt i lenevinkel, og har vist seg å gjøre dekkene hele 25 % mer holdbare.*

*Interne tester hos Dunlop Europe, sammenligning mellom SportSmart2 Max og det opprinnelige Dunlop SportSmart2

Hvis du ønsker mer informasjon om Dunlop Europe, kan du gå til www.dunlopmotorcycle.eu eller følge oss på Twitter: @DunlopMoto

Kontakt:
Hedmark, Oppland, Buskerud, Oslo, Akershus, Østfold, Vestfold terje@starco.no
Nord og Sør-Trøndelag kurt@terjevold.no
Hordaland, Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal jan.arve@scanvest.no
Nordland, Troms og Finnmark Tommy@dekkimport.no

Om oss

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 150 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 64,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 48 anlegg i 22 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.no. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.