Goodyear avslører verdens første strømproduserende konseptdekk i Genève 2015.

Genève i Sveits, 3. mars 2015 – Goodyear viser frem sitt nyeste dekkonsept på årets internasjonale bilmessen i Genève – et futuristisk dekk som kan produsere sin egen strøm. Ideen kommer fra ingeniørene på Goodyears Innovation Center, og vi kaller ganske enkelt «BH03», som var dekkets utviklingskode. Dekket kan transformere deformeringen som genereres under kjøring, til elektrisk energi. Etter hvert som interessen for elektriske biler vokser på det globale markedet, forventes denne typen nyvinninger å spille en rolle i de pågående diskusjonene om fremtidens mobilitet. Dekket er en rent konseptuell utvikling, og er utviklet som en del av selskapets nyskapende tankeprosess. Det er ingen planer om å slippe dette dekket ut på markedet.

Om oss

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 150 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 64,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 48 anlegg i 22 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.no. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.