Goodyear vant kontrakt på Kreiss lastebildekk

Riga, 23. oktober 2015 – Den store, internasjonale logistikkleverandøren Kreiss har valgt Goodyear som hovedtjenesteleverandør av lastebildekk for mesteparten av deres trans-europeiske flåte. Kjøretøyene blir utstyrt med sistegenerasjons lastebildekk, inkludert Goodyear FUELMAX, KMAX og ULTRA GRIP MAX i tillegg til Dunlop SP344 og SP444. Vi kan også melde at Goodyears administrasjonsprogram for lastebildekk, FleetFirst, vil hjelpe Kreiss redusere deres totalomkostninger for eierskap av lastebildekk.

Med en omsetning på over 120 millioner euro i 2014, og over 1200 lastebiler og 1500 kjøletrailere, er Kreiss en av de største flåteoperatørene i Skandinavia og Baltikum. Den nye Goodyear FleetFirst-kontrakten fører til at Kreiss utstyrer mesteparten av flåten sin med førsteklasses dekk fra Goodyear og Dunlop. Disse vil inkludere Goodyears KMAX for lang kjørelengde, FUELMAX for drivstoffeffektivitet og det helt nye ULTRA GRIP MAX-dekket for tøffe vinterforhold.

Et annet viktig element i dette nye partnerskapet er dekkadministrasjonstjenesten FleetFirst tilbyr. Denne vil hjelpe Kreiss til å redusere deres totalomkostninger ved dekkeierskap. Tjenesten inkluderer veihjelp gjennom ServiceLine24, det Europa-dekkende TruckForce-nettverket med over 2200 tjenestepartnere, strategisk plassert i 28 europeiske land, og TreadMax’ førsteklasses prosess for regummiering med formvulkanisering.

Andrejs Kuznecovs, styreformann i Kreiss, sa: «Vi ble imponert av Goodyears nyeste produkter fordi effektivitet og totalomkostningen er veldig viktig for oss.» Vi har valgt Goodyear KMAX og FUELMAX-seriene som våre foretrukne produktserier. De tilbyr stort potensiale for kostnadsreduksjon i tillegg til gode funksjoner året rundt. Det er også veldig viktig for oss at Goodyear-produktene vi bruker har gode rangeringer i EU-dekkmerket for drivstoffeffektivitet. Et annet viktig poeng for oss er Goodyear TreadMax regummiering med formvulkanisering som leverer lignende resultater som helt nye dekk når det kommer til kjørelengde og drivstoffeffektivitet. Gjennom Multiple Life-konseptet kan vi redusere våre totale årlige driftskostnader enda mer. Når driften vår dekker så mange land, er det selvsagt også viktig å vite at vi kan stole på Goodyears ServiceLine24 veihjelp. Kombinasjonen av innovative, førsteklasses produkter og dedikerte flåtetjenester spesiallaget for virksomhetens behov hjelper oss å maksimere flåteeffektiviteten og kundeservicestandardene våre.»

«Vi er henrykte og stolte over at Kreiss har valgt Goodyear som den nye leverandøren av lastebildekk for flåten deres. Partnerskapet med Kreiss er tydelig bevis på at filosofien vår om å tilby høykvalitetsprodukter og dedikerte flåtetjenester, inkludert regummiering med formvulkanisering, er rette tilnærming for å hjelpe kundene redusere totalkostnadene av dekkeierskap», sa Khaled Arafa, Goodyears Director Commercial Business Unit Nordic.

Om oss

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 150 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 64,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 48 anlegg i 22 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.no. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.