Goodyears nye generasjon med lastebildekk kommer snart

Goodyear kunngjør i dag lanseringen av en helt ny generasjon med lastebildekk. To helt nye serier med lastebildekk vil bli lansert på det europeiske markedet i september: KMAX og FUELMAX, begge bestående av styre-, driv- og tilhengerdekk. Navnene viser hva de står for: KMAX er Goodyears nye «kilometerkonge», bygd for optimal kjørelengde, mens FUELMAX er utformet for maksimal drivstoffeffektivitet. De nye dekkene tar fokus bort fra type operasjon, dvs. langtransport eller regionaltransport, og setter det på økonomisk prioritering, enten det er kjørelengde eller drivstoffeffektivitet. KMAX og FUELMAX handler om kostnadsoptimering og bidrag til lønnsomhet for operatørene som bruker disse dekkene.

De nye seriene vil gjøre det enklere for flåteoperatørene å velge dekk. De vil nå kunne velge dekk ut fra flåteselskapets type og behov og dermed prioritere enten kjørelengde eller drivstoffeffektivitet.

Uten å kompromisse når det gjelder dekkets kjøreegenskaper på noe område, gir de nye Goodyear-dekkene den fleksibiliteten som er nødvendig for å kunne fungere godt både innen langtransport og regionaltransport – hele året.

Goodyears KMAX- og FUELMAX-dekk undergår i disse dager grundig felttesting, og utvalgte europeiske lastebilflåter deltar i testingen. Resultatene av disse testene, samt mer detaljert informasjon om dekkenes attributter, kommer snart.

Om oss

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 150 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 64,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 48 anlegg i 22 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.no. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.