Goodyears nye UHP-dekk Eagle F1 Asymmetric 3 valgt til Porsche Panamera

Goodyear er stolte over å kunngjøre at det nye UHP-dekket Eagle F1 Asymmetric 3 har blitt kreditert som originalutstyr på den nye Porsche Panamera.

Dekket, som ble utviklet for å oppfylle behovene til førere at kraftigste person- og sportsbilene, ble godkjent for blandet montering, med dimensjon 265/45ZR19 (105Y) XL foran og 295/40ZR19 (108Y) XL bak.

Panamera er en sportsbil uten kompromisser for hverdagsbruk, med fire seter, en umiskjennelig silhuett og ytelsestall som bare Porsche kan vise til. For å oppfylle kravene fra Porsche utviklet Goodyear dekkene ved å fokusere på ekstreme håndteringsegenskaper og med lav rullemotstand i tankene. Dekkene vil bli merket med «N0» for å vise at de er godkjent av Porsche som originalutstyr på deres biler.

En viktig egenskap ved Eagle F1 Asymmetric 3 er den nye grepsstyrkende gummiblandingen, som sikrer bedre grep under bremsing og håndtering på både tørre og våte veier. Den nye, forsterkede konstruksjonsteknologien gir styrepresisjon og holdbarhet med en lettere konstruksjon gir også bedre håndtering, svingegenskaper, mønsterslitasje og drivstoffeffektivitet.

Nick Harley, Goodyears administrerende direktør for originalutstyr for forbrukermarkedet i EMEA-regionen, sier det slik: «Vi er stolte over å kunnegjøre at vi enda en gang har blitt valgt til å utstyre en ny, spennende bilmodell av en anerkjent bilprodusent som Porsche. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 passer perfekt til Porsche Panamera med sine avanserte teknologier som vi gi førerne frihet til å glede seg over den sporty kjøringen, ved å sikre utmerket håndtering under alle forhold.»