Gunnebo lanserer andre generasjons SafePay™

Gunnebo Nordic lanserer andre generasjon av SafePay - Gunnebos system for lukket kontanthåndtering som gir en sikrere butikk og reduserer administrasjon av kontanter.

Sedler og mynt som håndteres i SafePay systemet eksponeres aldri for omgivelsene, noe som eliminerer risikoen for ran. Resirkulering av både mynt og sedler i systemet gir en effektiv løsning som minimerer kassepersonalets daglige administrasjon og eliminerer kassedifferenser. "I samarbeid med kundene har vi ført SafePay til neste nivå. Forbedring av innbetalingshastigheten, nytt ergonomisk design og enklere vedlikehold gjør SafePay II til en mer komplett løsning, som forenkler hverdagen for butikkpersonalet", sier Hans Petter Gløersen, Sales Manager , Gunnebo Nordic AS. "En stor nyhet i SafePay II, er muligheten til intern resirkulering, det vil si at kontanter trygt kan flyttes mellom kasser i butikken. For eksempel kan overskudd fra kasselinjen brukes som påfylling i returkassen, noe som gir økt kapasitet og minsker behov for påfylling og tømming", avslutter Hans Petter. SafePay II er installert hos Statoil Detaljist AS i Norge, der Johan Winther, Daglig leder Statoil Sandvika, forteller om sine erfaringer: "SafePay sparer tid og har økt effektiviteten og sikkerheten i butikken med eliminasjon av kassedifferenser. Personalet kjenner seg også sikrere. Dessuten har ledelsen full kontroll over kontantene, med et minimum av tidsforbruk". Nye SafePay er forbedret på utsiden med elegant design, og på innsiden med automatisk reparasjon av myntstopp, raskere myntinnsamling og tydelig brukervennlig skjerm som letter kundens innbetaling av kontanter. En romslig myntskål gjør det mulig å fylle på en hel neve med usortert mynt og dermed akselerere innbetalingshastigheten. På slutten av dagen deponeres kontantene i en gjenbrukbar blekkbeskyttet transportkassett som enkelt og sikkert kan hentes av en verditransportør, eller tømmes i en spesialsafe, uten at kontantene blir eksponert. SafePay er beregnet for tradisjonelle kasser, selvbetjening eller betalingsstasjoner og kan håndtere ulik valuta. Den ECB-sertifiserte enheten garanterer ekthetskontroll av kontanter. For mer informasjon, kontakt Gunnebo Norge: Hans Petter Gløersen, Sales Manager, hanspetter.gloersen@gunnebo.com, +47 93 48 66 36 Arild Clausen, Key Account Manager, arild.clausen@gunnebo.com, +47 91 34 01 00 Tormod Løvseth, Country Manager, tormod.lovseth@gunnebo.com, +47 93 48 66 30 www.gunnebo.no Sikkerhetskonsernet Gunnebo har 6 000 ansatte i 25 land i Europa, Asia, Afrika, Australia og Nord Amerika og omsetter €640M. Med mange års erfaring av å levere sikkerhetsløsninger har Gunnebo ekspertkunnskap om verdioppbevaring, områdesikring, adgangskontroll og kontanthåndtering. Våre løsninger sikrer mennesker, bygninger og eiendom og skaper sikre miljøer for deg, dine medarbeidere og dine kunder. Vi gjør din verden sikrere.