Multifunksjonalitet: Møbler som underholdningssentre

I dag bærer de fleste med seg musikken hele tiden og overalt, vanligvis lagret på smarttelefonen, nettbrettet eller den bærbare datamaskinen. Og den er alltid tilgjengelig, når vi jogger, via Bluetooth i bilen og naturligvis hjemme hos oss selv eller andre.

Spesielt smarte er Häfeles trendy lydsystemer 105 og 420, som på magisk vis forvandler møbler til underholdningssentre. De er utstyrt med en Bluetooth-mottaker og opptil fire lydtransdusere (eksiteringshøyttalere). Häfele har utviklet disse systemene spesielt for installasjon i tilpassede og masseproduserte møbler. Eksiteringshøyttalere forvandler harde overflater som tre, glass og metall til lydbærere, som reproduserer musikk og stemmer med overraskende god lydkvalitet.

Lydproduktene fra Häfele er fulle av overraskelser. De er raske og lette å installere, synlig eller usynlig i skap, skjenker, bord og andre møbler rundt i huset eller i kommersielle miljøer. De smarte lydsystemene fra Häfele kan brukes på badet, kjøkkenet, i oppholdsrom eller barnerom, i medisinske klinikker, kontorer og hoteller, og gir møblene en spennende ny dimensjon og et nytt markedsføringspoeng. Musikkvalg og volum styres enkelt fra et hvilket som helst apparat med Bluetooth-funksjon, for eksempel smarttelefoner, nettbrett eller bærbare datamaskiner.

CD-er var det som gjaldt tidligere. Dagens musikk overføres digitalt, for eksempel via iTunes, Amazon eller Musicload for å nevne noen få, og musikk lyttes ofte til via nettbaserte strømmeleverandører som Spotify, Simfy eller Napster. Med strømming slipper du å bruke lagringsplass på elektroniske enheter, men likevel ha tilgang til et stort musikkbibliotek.

Häfeles lydsystem gjør det mulig for møbelsnekkere og møbelprodusenter å bygge interessante møbler for kunder som er glade i musikk. Det er en ny mulighet til å skape en unik posisjon i markedet og generere nye inntektsstrømmer.

Häfele sound systems 105/420 – usynlig installasjon i møbler

Lydsystem 105 og 420 er utviklet av Häfele, og er perfekt egnet for usynlig installasjon i møbler. Begge får strøm fra Häfeles 12 V Loox-driver via en plug and play-tilkobling. Det smarte lydsystemet 105 med One Box-løsning består av én enkelt komponent som integrerer Bluetooth-mottakeren og lydtransduseren/eksiteringshøyttalere. Den medfølgende kabelen for tilkobling til Loox-driver sørger for strømtilførsel. Lydsystem 105 er et overbevisende alternativ med bygger svært lite, kun 66 x 25 x 140 mm, og er utstyrt med hurtigfestesystem.

Den skrus ganske enkelt fast. Begge systemene er også perfekte løsninger for økonomisk ettermontering i bad, kjøkken, legeklinikker, kontorer og advokatkontorer, for å nevne noen få eksempler.

Häfeles lydsystem 420 med opptil fire lydtransdusere kan installeres overalt der det er behov for stereolyd. Hver ekstra lydtransduser øker volumet i kombinasjon med et større overflateområde.

Lydsystem 420 er også tilgjengelig med integrert FM-radio og fjernkontroll. Det er ferdig montert og kan også monteres i små hulrom.

12 volt innebygd lydsystem

Lydsystemet for 12 volt er utstyrt med en frittstående RDS-radio med fjernkontroll, en Bluetooth-mottaker eller en dokkingstasjon med integrert Bluetooth-tilkobling. Høyttalerne monteres i plassbesparende, innfelte monteringsbokser, synlig i møblene eller med eksiteringshøyttalerløsninger som kan installeres usynlig. Alle komponenter kan kombineres, og er laget for praktisk bruk med 12 volts plattform. Den globalt sertifiserte Loox-driveren fungerer som strømkilde.

Lys og lyd drives av samme strømforsyning. Dette representerer vesentlig merverdi for alle møbler i alle rom.

Den innebygde RDS-radioen har tiltalende, hvit design og er utstyrt med fjernkontroll og ni forhåndsprogrammerte stasjoner slik at man enkelt kan stille inn favorittkanalen. Den lille radioen har et frekvensområde fra 87,5 til 107,9 MHz, og har alarm samt slumrefunksjon som gjør den gammeldagse vekkeklokken på nattbordet overflødig.

Dokkingstasjon for smarttelefon med Bluetooth-mottaker

Dokkingstasjonen for smarttelefon med integrert Bluetooth-mottaker er praktisk og fleksibel. Ladestasjonen holder høy kvalitet, og er utstyrt med Apples nye Lightning-plugg til iPhone samt mikro-USB-plugg til alle andre smarttelefoner. Smarttelefonen settes ganske enkelt i dokken, så har den et trygt og sikkert ladepunkt i rommet. Den integrerte Bluetooth-mottakeren sikrer mobilitet og gjør at telefonen kan brukes mens man spiller musikk.

Smarte tilkoblinger og systemutvidelser

Den innebygde RDS-radioen kan kobles til en Bluetooth-mottaker via en intuitiv touch-betjening eller dokkingstasjonen for smarttelefon, slik at man kan høre på musikk via Bluetooth i tillegg til radio via mobilenheter. Systemet kan matches med 12 volts høyttalere for installasjon i møbler med innfelte møbelbokser. De kobles enkelt til alle andre 12 volts lydkomponenter med enkel plug and play-tilkobling. Hvis man ønsker at høyttalerne skal være helt usynlige, kan Häfele eksiteringshøyttalere brukes.

For mer informasjon, kontakt:

Christian Thederan, markedssjef Häfele Sverige og Norge

Häfele ble grunnlagt i 1923 i Tyskland, og er i dag et ledende globalt selskap innenfor multifunksjonelle interiørløsninger – hovedsakelig beslagteknikk, belysning og elektroniske låsesystemer. Häfele leverer til møbel- og kjøkkeninnredningsindustrien, detaljhandel og interiørprodusenter i mer enn 150 land og fungerer som støtte for arkitekter og entreprenører for ulike bygg- og innredningsprosjekter. Häfele er en familiebedrift som siden 2003 har blitt ledet av Sibylle Thierer i tredje generasjon. Selskapet har mer enn 6 900 ansatte på verdensbasis og en årlig omsetning på cirka 10 milliarder SEK. Virksomheten i Sverige og Norge styres fra kontoret i Jönköping.

Tags: