Underholdning for rom og møbler

Livet uten musikk? Det er rett og slett utenkelig for mange av oss. I dag har vi som oftest alle favorittsangene og -spillelistene med oss, uansett hvor vi er – og de er gjerne lagret på smarttelefonene, nettbrettene eller PC-ene våre. Musikken er alltid tilgjengelig for oss, enten vi jogger med hodetelefoner, hører på musikk i bilen via Bluetooth og selvfølgelig hjemme. Trendy Sound-Edition fra Häfele er spesielt smart med mobile lydkomponenter som kan integreres i rom eller møbler – både synlig eller skjult.

Häfeles lydprodukter kommer med mange flotte funksjoner. De kan installeres raskt og enkelt, synlig eller skjult, i møbler og tak, bak vegger og speil, og de er egnet for oppgradering ved en senere anledning. De er perfekte musikalske produkter som passer til private hjem og kommersielle bygg. På baderommet, kjøkkenet, stuen eller barnerommet, på legekontoret, kontorer eller hoteller. Disse geniale møbelhøyttalerne fra Häfele bringer liv til alle møbler og rom der de brukes.

Innstillinger og lydnivå kontrolleres trådløst via Bluetooth fra en smarttelefon, et nettbrett eller en PC. CD-er var det som gjaldt tidligere. Dagens musikk overføres digitalt via iTunes, Amazon eller Musicload for å nevne noen få, og musikk lyttes ofte til via nettbaserte strømmingsleverandører som Spotify, Simfy eller Napster. Med strømming slipper du å bruke lagringsplass på elektroniske enheter, men likevel ha tilgang til et stort musikkbibliotek.

Nyskapende Sound-Edition fra Häfele lar møbelsnekkere, interiørarkitekter og montører bygge tilpassede møbler til musikkelskende kunder og dermed utvide virksomheten.

Soundwaver – musikk hjemme eller på veien

Soundwaver fra Häfele er en perfekt følgesvenn på jobb, hjemme eller på veien. Det svarte designet og metallsylinderen (diameter 54 x 63 mm) rommer en nyskapende 360° lydomformer (magnetiseringshøyttaler) med en forsterker på 4 watt. Det er en fascinerende kombinasjon av Bluetooth-mottaker og innebygget oppladbart batteri. Den forvandler alle harde underlag som tre, glass og metall til en lydbærebølge som reproduserer musikk i svært god lydkvalitet.

Häfele tilbyr også en sugekopp for glassoverflater, uten ekstra kostnad. Soundwaver-batteriet kan lades med en USB-kabel, for eksempel fra en datamaskin. Oppsettet er lekende lett: Plasser Soundwaver på en hard overflate, slå den på, aktiver Bluetooth-tilkobling og velg en sang.

Soundwaver+ er storebroren, og + står for flere tilleggsfunksjoner og høyere lyd (26 watt). Den lille kuben (mål 54 x 54 x 70 mm) har en touchpad-overflate som inkorporerer lydkontrollene, som kan kontrolleres fra en smarttelefon eller et nettbrett. Den inkluderer også en trådløs telefonfunksjon og andre ting kan kobles til via en AUX-port.

Musikk på farten – Neckster, den allsidige

Siste nytt i Häfele Sound-Edition er Neckster, et multitalent.

Neckster bæres rundt halsen og kan kontrolleres via alle Bluetooth-enheter for å spille av musikk. Denne musikkbuen minner visuelt om et headset og er utstyrt med høyttalere, en Bluetooth-mottaker, en holder til smarttelefon/nettbrett og en trådløs telefonfunksjon. Den er ideell for stasjoner og mobil bruk i bilen, på kontoret eller på fot- og sykkelturer.

I motsetning til tradisjonelle hodetelefoner isolerer ikke Neckster brukeren fra omgivelsene. Brukeren får med seg hva som skjer rundt, noe som er veldig viktig når man sykler. Hvis Neckster brukes til å spille musikk hjemme kan den plasseres på bordet eller et hardt møbel (anretningsbord), monteres på telefonen og det er alt som skal til for å få en stilig musikkspiller.

Når Neckster ikke er i bruk kan den pakkes sammen, og den er enkel å ta med seg rundt omkring. Den er utstyrt med et oppladbart litium-ion-batteri og lades via en USB-kabel. Neckster kan kobles til eksterne høyttalere via en montert stereoplugg. Denne stilige musikkspilleren er en perfekt følgesvenn for musikkelskere i alle aldre – derfor er det en perfekt gave.

BTR 205 – det usynlige lydsystemet

BTR 205-monteringssettet passer utmerket til innebygde løsninger i møbler og vegger som virkelig er usynlige. Den gjør den nye teknologien perfekt og består av en Bluetooth-mottaker, en integrert stereoforsterker og to høyttalere. Dermed kan høyttalerne monteres et sted de ikke vises.

På grunn av den kompakte størrelsen (50 x 30 mm) kan høyttalerne monteres på steder med lite plass, som under et bort, bak et speil, i taket eller på møbler som med dette forvandles til lydbærere. Den forhåndsmonterte BTR 205 Bluetooth-mottakerens svært kompakte størrelse (45 x 28 x 140 mm) gjør at den kan installeres nesten hvor som helst – selv i trange hulrom. Bruk av lydsystemet kontrolleres fra en Bluetooth-aktivert enhet som en smarttelefon eller et nettbrett, på samme måte som den bærbare Soundwaver. BTR 205-systemet er også egnet for rimelig oppgradering ved en senere anledning, for eksempel på bad, kjøkken, legekontorer, kontorer, advokatkontorer og i alle andre rom.

Det innebygde lydsystemet med 12 volt

Det innebygde lydsystemet med 12 volt er en frittstående, innebygd RDS-radio med fjernkontroll, en Bluetooth-mottaker eller en dockingstasjon med et integrert Bluetooth-grensesnitt. Høyttalerne installeres i synlig innfelte bokser eller møbler. Systemet med 12 volt er svært gjennomtenkt og kombineres og monteres enkelt. Strømforsyningen skjer gjennom den innvendige, sertifiserte Loox-driveren. Lyd og lys går på samme strømkilde. Dette øker verdien på møbler i alle rom. Den hvite innebygde RDS-radioen med fjernkontroll har ni forhåndsprogrammerte stasjoner som gjør det enkelt å stille inn på favorittkanalen din. Frekvensen til denne lille radioen er fra 87,5 til 107,9 MHz. I tillegg har den en alarm- og en dvalefunksjon som gjør den tradisjonelle radioklokken på nattbordet fullstendig utdatert.

RDS Bluetooth-mottakeren kan kobles enkelt til alle mobile enheter med en intuitiv knapp. Rekkevidden er ca. 10 meter.

Dockingstasjonen med en integrert Bluetooth-mottaker skaper enda mer brukervennlighet og fleksibilitet. Den eksklusive ladestasjonen er utstyrt med en Lightning-plugg for iPhone og en mikro-USB-plugg for alle andre enheter. Smarttelefonen plasseres på docken og har en fast og trygg plass i rommet når den lades. Den ekstra Bluetooth-mottakeren gjør bruk av smarttelefonen mulig – mens du spiller av musikk.

Den innebygde RDS-radioen kan også kobles til med en Bluetooth-mottaker og dockingstasjon, slik at musikk, i tillegg til radio, kan spilles av med Bluetooth-aktivert enheter. 12-volts høyttalere for montering i innfelte bokser eller møbler med plug and play-tilkoblinger til ande lydkomponenter på 12 volt passer godt til dette systemet, og er tilgjengelig fra Häfele.

Strømkilden til alle disse tre innebygde komponentene er 12 V Loox-driveren som kombinert med et LED-lydsystem fra Häfele, også skaper lyd i møbler. Takket være den kostnadseffektive bruken av Loox-driveren er økonomisk bruk av lydkomponenter mulig i hele verden.

Häfele ble grunnlagt i 1923 i Tyskland, og er i dag et ledende globalt selskap innenfor multifunksjonelle interiørløsninger – hovedsakelig beslagteknikk, belysning og elektroniske låsesystemer. Häfele leverer til møbel- og kjøkkeninnredningsindustrien, detaljhandel og interiørprodusenter i mer enn 150 land og fungerer som støtte for arkitekter og entreprenører for ulike bygg- og innredningsprosjekter. Häfele er en familiebedrift som siden 2003 har blitt ledet av Sibylle Thierer i tredje generasjon. Selskapet har 6 600 ansatte på verdensbasis og en årlig omsetning på cirka 10 milliarder SEK. Virksomheten i Sverige og Norge styres fra kontoret i Jönköping.

Tags: