3300 kunder uten strøm - feilrettingen fortsetter med uforminsket styrke

Rundt 3300 kunder i Hafslund Netts forsyningsområde er fortsatt uten strøm etter skader på strømnettet, og det er over 200 gjenstående feil i strømnettet som må rettes.

Våre mannskaper har jobbet gjennom kvelden og natten med å utbedre de mange skadene, som i stor grad har oppstått som følge av at trær har falt over kraftlinjene. Arbeidet fortsetter utover lørdagen med uforminsket styrke, og vi har hentet inn mannskaper fra andre nettselskaper. Det benyttes helikopter for å få bedre oversikt over skadene på strømnettet.

Vi driver nå feilretting i disse kommunene:

Aremark
Ullensaker
Våler
Ås

For noen av våre kunder vil strømavbruddet dessverre vare ut i neste uke.

Kunder som har hatt avbrudd i strømforsyningen i mer enn 12 timer, vil automatisk få kompensasjon fra Hafslund Nett for strømavbruddet, og trenger ikke søke om kompensasjon.

Her kan du lese mer om kompensasjon ved strømbrudd: https://www.hafslundnett.no/…/kompens…/zniMG3wa2G6WsGIyaisqS

Vi beklager ulempene strømbruddene medfører for våre kunder.

For mer informasjon: Kommunikasjonssjef Morten Schau, telefon 900 94 222, e-post morten.schau@hafslund.no