Finn Bjørn Ruyter ny konsernsjef i Hafslund

Report this content

Styret i Hafslund ASA har ansatt Finn Bjørn Ruyter som konsernsjef i Hafslund. Ruyter kommer frastillingen som konserndirektør for Økonomi og finans, og har fra 6. januar 2012 også vært konstituert som konsernsjef i Hafslund.

Finn Bjørn Ruyter (født 1964) tiltrådte som konserndirektør for Økonomi og finans i Hafslund 16. august 2010. Han har over 20 års erfaring fra norsk energi- og kraftbransje. Han var ansatt i Norsk Hydro i seks år med ansvarsområder oljehandel, raffinering og krafthandel, og deretter tolv år i Elkem, hvorav de siste ti årene som leder av Elkem Energi. Ruyter kom til Hafslund fra stillingen som Chief Operating Officer i SN Aboitiz Power.

Ruyter er utdannet sivilingeniør fra NTH og har en MBA fra Handelshøyskolen BI. Ruyter og nærstående eier 5000 A-aksjer og 100 B-aksjer i Hafslund.

– Styret ser fram til å samarbeide videre med Finn Bjørn Ruyter som Hafslunds konsernsjef. De siste årene er konsernets strategiske kurs endret i retning av å bli et mer rendyrket energikonsern, med vekt på fornybar energi, infrastruktur og marked. Ruyters bakgrunn og erfaring er viktig når Hafslund nå skal videreføre dette arbeidet, sier Birger Magnus, styreleder i Hafslund ASA.

Oslo, 21. mars 2012

Konsernsjef Finn Bjørn Ruyter, telefon 911 38 199