Hafslund – Skatteetaten trekker skattekrav

Skatteetaten har akseptert at det ikke er grunnlag for å skattlegge aksjegevinster ved salg av Hatros I AS og Hatros II AS i 2006 og 2007. Dette medfører at Hafslund i 1. kvartal 2014 regnskapsmessig vil tilbakeføre tidligere avsatt skatt på 268 millioner kroner med tillegg av renter. Hafslund har innbetalt 205 millioner kroner i skatt knyttet til denne omtvistede skattesaken. Hafslund vil få skatt med tillegg av renter tilbakebetalt. Det vises til note 24 i Hafslund konsernets årsrapport 2013 tilgjengelig på www.hafslund.no for ytterligere informasjon om skattesaken.

Oslo, 28. mars 2014

For mer informasjon vennligst kontakt:

Konserndirektør for Økonomi og Finans, Heidi Ulmo tlf: 909 19 325, e-post: heidi.ulmo@hafslund.no
Konserndirektør kommunikasjon og samfunnskontakt, Johan Chr. Hovland: tlf. 917 63 491, e-post: johan.hovland@hafslund.no