Hafslund – Tilbakekjøp av sertifikat

Hafslund ASA har kjøpt tilbake NOK 155 millioner i sertifikatlån Hafslund ASA 2,63 % ISIN NO0010661564, HNA115, 2013-10-08. Etter transaksjonen er utestående beløp i markedet i dette lånet NOK 145 millioner.

Oslo, 17. september 2013

Finansdirektør Ketil Wang, tlf. 975 13 135

Hafslund AS er et rendyrket energi- og infrastrukturselskap eid 100 prosent av Oslo kommune. Hafslund AS eier Norges største nettselskap, Hafslund Nett AS. I tillegg har Hafslund 49 prosent eierandel i Fredrikstad Energi AS, 100 prosent i BioEl Fredrikstad AS, samt enkelte mindre investeringer. Hafslund Nett AS har 720.000 nettkunder i Oslo, Akershus og Østfold, et område med betydelig befolkningsvekst. Den regulerte nettvirksomheten sikrer stabil og forutsigbar avkastning på den investerte kapitalen. Fram til 4. august 2017 var Hafslund ASA et energikonsern notert på Oslo Børs med virksomhetsområder kraftproduksjon, nettvirksomhet, varme og strømsalg. Fra 4. juli 2018 er Hafslund AS en del av energikonsernet Hafslund E-CO.