Hafslund Energi lanserer 24-timers kundesenter

Mange spør om strøm: Hafslund Energi lanserer 24-timers kundesenter

Som første norske strømleverandør lanserer Hafslund Energi et døgnåpent kundesenter. Hafslund Energi etablerte i oktober 1998 et telefonbasert kundesenter, og til tross for begrenset markedsføring har pågangen vært stor.

Sigmund Festøy, direktør i Hafslund Energi, mener energiselskapene må kunne håndtere kundene bedre utover det å bare sende en faktura med uforståelige tall.

- God kundebehandling vil være helt avgjørende i et marked der konkurransen intensiveres. Markedsundersøkelser vi har foretatt viser at kundene ønsker strømleverandører som er tilgjengelige, sier Sigmund Festøy.

Kundesenteret var tidligere åpent fra 08.00 til 22.00 på hverdager, og fra 10.00 til 18.00 på lørdager. Fra 6. april er kundesenteret døgnåpent, syv dager i uken, 52 uker i året. Kundebehandlerne nås via grønt nummer 815 00567 (lokaltakst).

- Ved alltid å være tilgjengelige tilbyr vi en tjeneste som gjør at kundene kan kontakte oss når det passer best for dem. Det ligger selvsagt også en symbolverdi i å være 100 prosent tilgjengelig. Det viser hvordan vi i Hafslund Energi ser på kunden, sier Festøy.