Heidi Ulmo ny konserndirektør for Økonomi og finans i Hafslund

Heidi Ulmo er ansatt som ny konserndirektør for Økonomi og finans (CFO) i Hafslund. Hun tiltrer stillingen medio august 2012.

Heidi Ulmo (f. 1972) har siden juni 2010 vært Director i DNB Markets, Corporate Finance. Før det var hun konserndirektør for Økonomi og finans i Infratek ASA (2007-2010) og ansvarlig for investor relations og konsernstrategi i Hafslund (2005-2007). Hun har videre vært prosjektleder i Carnegie Investment Bankings corporate finance-avdeling i Oslo (2000-2005) og har arbeidserfaring fra PricewaterhouseCoopers i London (1998-2000) og McKinsey i Oslo (1996-97).

Ulmo har en mastergrad i International Accounting and Finance fra London School of Economics og er siviløkonom fra University of Strathclyde, Glasgow. Hun er i tillegg utdannet Chartered Financial Analyst (CFA).

Heidi Ulmo etterfølger Finn Bjørn Ruyter som CFO. Ruyter ble 21. mars 2012 ansatt som ny konsernsjef i Hafslund.

For nærmere informasjon:

Konsernsjef Finn Bjørn Ruyter, tlf +47 911 38 199