HNA - MAJORITET I MJØSKRAFT AS VED KJØP AV 4,3 %

Hafslund ASA (HNA)  har i dag inngått avtale om  kjøp av 4,3 % av aksjene i Mjøskraft AS og øker sin eierandel til 54,2 %.  Kjøpesum er NOK 34,6 millioner.
Gjøvik Kommune og Østre Toten kommune gis samtidig en rett til og selge sine resterende aksjer, 45,7 % til en samlet pris på NOK 319 millioner i ulike perioder i løpet av 2004/2005.

Mjøskraft AS med ca. 200 ansatte hadde i 2002 en omsetning på NOK 290 millioner, en Ebitda på ca. NOK 80 millioner og et resultat etter skatt på ca. NOK 40 millioner.
Mjøskraft AS vil med virkning fra 1.1.2003 bli konsolidert inn i Hafslund ASA.

Oslo, 28.mars 2003

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Konserndirektør Arne Erik Kristiansen + 47 22 43 56 44
Finansdirektør Christian Berg + 22 43 57 01