HNA/HNB - Endring i konsernledelsen i Hafslund ASA

Konserndirektør for økonomi og finans (CFO) Gunnar Gjørtz har valgt å si opp sin stilling i Hafslund ASA. I Hafslund har han hatt ansvaret for områdene Konsernøkonomi, Finans, Risiko, Trading, Kontrakt og Eiendom.

Gjørtz tiltrer stilling som viseadministrerende direktør i KLP Eiendom.

- Gunnar Gjørtz har gjort en solid innsats for Hafslund som en pådriver for å videreutvikle vår enhet for økonomi og finans. Jeg setter stor pris på det bidraget han har ytt til Hafslund generelt, og til vår enhet for økonomi og finans spesielt, sier konsernsjef Christian Berg.

Prosessen med å finne en erstatter for Gunnar Gjørtz er påbegynt.

Oslo, 14. april 2010

Konsernsjef Christian Berg