HNA/HNB - Endringer i konsernledelsen i Hafslund ASA

Konserndirektør Hege Yli Melhus har valgt å si opp sin stilling i Hafslund ASA. Hun har ledet forretningsområdet Marked og vært en del av konsernledelsen.
- Hege Yli Melhus har vært pådriver for Hafslund Markeds positive utvikling de siste årene. Hun har restrukturert forretningsområdet, bedret lønnsomheten betydelig og sikret at området nå er forberedt for videre vekst. Jeg er takknemlig for den innsatsen hun har gjort for Hafslund, sier konsernsjef Christian Berg.
- Etter over seks år i Hafslund har jeg bestemt meg for søke nye muligheter. Tiden i konsernet har vært spennende og lærerik, og jeg er stolt av å etterlate et godt fungerende forretningsområde med dyktige ansatte som også satser på videre vekst, sier Hege Yli Melhus.
Prosessen med å finne en erstatter for Hege Yli Melhus er påbegynt.

Oslo, 10. juni 2009

Konserndirektør Kommunikasjon & samfunnsansvar Karen Onsager,