HNA/HNB - Endringer i konsernledelsen i Hafslund ASA

Hege Yli Melhus (32) er fra 3. mai ansatt som konserndirektør Marked og går inn i konsernledelsen i Hafslund ASA. Melhus overtar stillingen etter Cato Haugen som fratrer etter eget ønske for å prioritere egne investeringer. Forretningsområdet Privat vil overta ansvaret for Strøm Bedrift og endrer navn til Marked.

Hege Yli Melhus har vært ansatt i Hafslund siden 2002, og kommer fra stillingen som markedsdirektør Privat hvor hun har vært ansvarlig for produktutvikling og prising av konsernets strøm- og alarmtjenester til privatmarkedet, kundedialog og konsernets markedskommunikasjon. Melhus har tidligere ledet konsernets styre- og ledelsessekretariat. Melhus har videre bakgrunn som investeringsanalytiker i Kistefos Venture Capital AS og arbeidet som forskningsassistent ved INSEAD i Frankrike.

Melhus har en Maîtrise des Sciences de Gestion (tilsvarende siviløkonomgrad) med fordypning i finans fra Université Paris IX Dauphine og Université Toulouse 1, Frankrike. Hun er styreleder i NorgesEnergi AS, Fredrikstad EnergiSalg AS og Hallingkraft AS. Melhus og nærstående eier ingen aksjer i Hafslund ASA.

Cato Haugen vil være tilgjengelig for konsernet i en overgangsperiode, samt fortsette som styrerepresentant innen Hafslunds sikkerhetsvirksomhet.

Oslo, 4. mai 2006