HNA/HNB – Endringer i konsernledelsen i Hafslund ASA

Hafslund annonserer i dag tre endringer i konsernledelsen:

Hafslund Venture opphører som et eget forretningsområde i Hafslund ASA. Tore Schiøtz trer ut av Hafslunds konsernledelse, men fortsetter som leder av Hafslund Venture og vil rapportere til konsernsjef Christian Berg. Hafslund satser framover på utvikling av fornybar energi innenfor vannkraft, bioenergi og fjernvarme, samt at selskapet jobber med videreutvikling av infrastruktur for energi og nordisk vekst innen strømsalg. Organisasjonsendringen er et ledd i å rendyrke denne strategien.

Konserndirektør for Kommunikasjon og samfunnsansvar, Karen Onsager, har valgt å si opp sin stilling i Hafslund ASA. Onsager tiltrer stillingen som Manager for Global Deliveries Communication i Statoil ASA og har senest sluttdato i Hafslund 30. april 2012. Prosessen med å finne Onsagers etterfølger vil påbegynnes snarlig.

Konserndirektør for Hafslunds tidligere stabsområder, Tove Pettersen, er for tiden i fødselspermisjon, men vil etter permisjonstidens slutt 15. januar gå over til stillingen som administrasjonsdirektør i Jernbaneverket. Hafslunds visekonsernsjef og CFO, Finn Bjørn Ruyter, har overtatt ansvar for stabsområdene.

Hafslunds konsernledelse består nå av:

Christian Berg, konsernsjef
Finn Bjørn Ruyter, konserndirektør for Økonomi og finans (CFO) og visekonsernsjef
Kari Thørud, konserndirektør Marked
Jan Presttun, konserndirektør Varme