HNA/HNB - Gunstig refinansiering for Hafslund

Hafslund ASA har utstedt et nytt obligasjonslån med 10 års løpetid (2004/2014). Lånet har fast rente på 6,20% og en spread over swaprenten på 120 basispunkter.

- Vi er svært tilfredse med dette. Markedet for såpass lange lån har i lang tid vært dårlig for industriselskaper, sier konserndirektør Christian Berg. Dette er et viktig bidrag til å forlenge løpetiden i Hafslunds låneportefølje. Lånet skal i sin helhet benyttes til å refinansiere lån som forfaller i begynnelsen av 2004.

Første transje på lånet er på NOK 750 millioner, mens totalrammen er på NOK 1.500 millioner. Tilrettelegger er Swedbank.

Oslo, 19. desember 2003

CFO Christian Berg, + 47 917 46 910